8/12/12

Duran demana la dimissió de Wert pel pitjor atac al català “des de la mort de Franco”



El líder de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran, ha sostingut aquest divendres que la comunitat educativa, la política i la societat civil han de demanar units la dimissió del ministre d'Educació i Cultura, José Ignacio Wert, per perpetrar el "pitjor atac que des de la mort de Franco ha rebut el català".

En la seva carta web setmanal dirigida a la militància d'UDC i recollida per Europa Press, ha reclamat la màxima unitat de les forces polítiques catalanes al Parlament i les Corts: "Hem de ser contundents", ha tancat.

El dirigent democratacristià ha sostingut que la llengua catalana "és el nervi de la realitat nacional" de Catalunya, i ha defensat que el model educatiu català té l'aval de la Unesco, del president de la Comissió Europea, José Manuel Durao Barroso, i del Tribunal Constitucional (TC) a través d'una sentència del 1995.

"Si es carreguen el nostre sistema d'immersió lingüística, trencaran el país i amputaran per sempre la nostra identitat", ha continuat Duran, que ha advertit al Govern de Mariano Rajoy que amb aquesta qüestió no es pot jugar.

Fonte: Europa Press

12 comentarios:

  1. Creo bonalmente que l'amigu Duran i Lleida pasóse dellos pueblos con esta desafortunadísima espresión; francamente no me gusta nada este tipo d'alusiones y manifestaciones de pésimu gustu y que dan bien güeyadura.
    Amás esti señor nun ye de fiar pos siempres anda xugando al sigo y al non, al arre y al so, al alantre y al tras, al digo y al "desdigo", ¿en qué se queda?, ¿cuál ye la so auténtica y verdadera opinión? ¿o ye que nun la tien abondo clara?
    Nun me fío nada d'él porque nun ye seriu y camuda como les veletes nun dí de vientu.

    ResponderEliminar
  2. ¡Ay Duran, Duran i Lleida... que ya desvaríes ootra vegada! va listu el Mas con esta banda...

    ResponderEliminar
  3. Xuacu, el Duran té un problema molt gros dins d'UDC perquè se li ha rebel·lat el sector independentista, que l'acusen de la pèrdua de vots de CiU en aquestes passades eleccions.

    Per això ara intenta fer l'ullet [el chisgo] a aquest sector amb una declaració fora de mida.

    ResponderEliminar
  4. Lo que ocurre es que Duran es uno de los pocos políticos catalanes con cabeza y veía venir el tremendo desastre yel enorme batacazo que ha ocurrido en las filas de la coalición, que no es lo mismo.

    ResponderEliminar
  5. Suposo que tu saps molt bé de què parles. Més que 7.500.000 de catalans.

    ResponderEliminar
  6. ...el de los 7.500.000 de catalans11 de diciembre de 2012, 21:45

    ¡vaya ostiazu, tú! el de los 7.500.000 de catalans.

    ResponderEliminar
  7. De todos no, sólo de los seguidores incondicionales del iluminado Mas y de sus secuaz el veleidoso Duran, empujados por el papá del Oriolito Pujol que espera paciente el ascenso político de su retoño.
    Pero sí que es un gran varapalo, sí, como botón de muestra para los que esperan el milagro del referéndum por la independencia; y es ahí donde lo llevarían morrocotudo, masistas, menosistas, duranistas, pujolistas,y demás visionarios y dopadistas de lo que no puede ser y además es imposible.

    ResponderEliminar
  8. Bé, doncs no 7.500.000 sinó "només" 5.250.000 que som el 70% que vam votar el 25-N per CiU, ERC, ICV o CUP.

    Igualment, el miracle del referèndum català es donarà abans que el miracle de l'oficialitat de l'asturià. T'hi apostes res?

    ResponderEliminar
  9. El piruleru les mines12 de diciembre de 2012, 21:13

    Nun m'estraña porque nos oúltimos años sacastis tou lo que quixistis y más (non col probín de Mas) a ZP en cuenta de vender el votu al so favor nel Congresu, dacuando por un platu llenteyes, d'ende bien lo de chupópteros, chupasangres, peseteros, etc.

    ResponderEliminar
  10. Els chupasangres no mengem llenties sinó sang de miners pirulerus.

    Per això el català és oficial i l'asturià no. Entens la filosofia?

    ResponderEliminar
  11. Yá tamos otra vegada a vueltes col dictador na boca? paez que dalgunos lo echen abondo de menos, o tamién ye que a lo meyor ye qu'agora quedáronse ensin abonda coartada política pa imponer bien a les clares les sos idees a los demás, ¿eh, Duran? o puede ser que quiera volver a ganase a dalgunos de la so coalición? toa politica puro y duro, dependiente del momentu y de la oportunidá?

    ResponderEliminar
  12. Duran es el mejor en la asignatura del pensamiento político del mas y menos y el "dubitatismo de coalición masista", buen ejemplar.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.