4/12/12

Gobiernu-CCAA: novedaes sobre les llingües cooficiales

Conferencia sectorial d'Educación

El Gobiernu y CCAA estudien güei un nuevu borrador de reforma educativa con novedaes sobre les llingües cooficiales

   El ministru d'Educación, Cultura y Deporte, José Ignacio Wert, va presentar esti martes a les comunidaes autónomes en Conferencia Sectorial un nuevu borrador de la Llei de Meyora de Calidá Educativa (Lomce), qu'introduz novedaes pa garantizar la enseñanza en castellán.

   Concretamente, según el testu, va esixir a les autonomíes el pagu d'una plaza nun centru priváu a aquellos padres que soliciten la educación en castellán cuando esta comunidá nun pue ofrece-y esta posibilidá nun centru públicu o acordáu, siempre y cuando nun s'estableciera una "proporción razonable" d'ambes llingües.

   Amás, la nueva versión d'anteproyectu, al que tuvo accesu Europa Press, recueye, na disposición adicional llingua castellana y llingua vehicular de la enseñanza, que "les alministraciones educatives van garantizar el derechu de los alumnos a recibir les enseñances en castellán, llingua vehicular de la enseñanza". Establez que la llingua castellana y la so lliteratura van tener el tratamientu necesariu pa que tolos alumnos la entiendan y s'espresen nella con corrección, de forma oral y per escrito, al rematar la enseñanza básica.

   Coles mesmes, señala que nes CC.AA que tengan otra llingua oficial xunto al castellán, acordies colos sos estatutos, les alministraciones educatives tendrán que garantizar en toles etapes educatives obligatories qu'eses llingües cooficiales s'ofrezan nes distintes asignatures en "proporciones equilibraes nel númberu d'hores lectives", de manera que se procure'l dominiu d'ambes llingües oficiales polos alumnos, sin perxuiciu de la posibilidá d'incluyir llingües estranxeres.

   Amás, añade que correspuende a estes alministraciones determinar la proporción que proceda nel usu del castellán y la llingua cooficial como llingües vehiculares nel sistema educativu, n'atención al estáu de normalización llingüística. Igualmente, especifica que van poder otorgar, en función del estáu de normalización llingüística nos sos territorios, un tratu diferente a la llingua cooficial sobre'l castellán "nuna proporción razonable", sin qu'en nengún casu puea suponer de fechu la esclusión del castellán.

   "Mientres nun se realice la determinación a que se refier el párrafu anterior, los padres o tutores van tener derechu a escoyer la llingua vehicular de la enseñanza que reciban los sos fíos. Cuando, de resultes de dicha falta de determinación, nun exista ufierta docente pública o acordada na llingua vehicular escoyida na población de residencia de los alumnos, los padres o tutores van poder optar por escolarizar a los sos fíos en centros privaos, correspondiendo a l'alministración educativa sufragar los gastos d'escolarización", añade la disposición.

CASTELLÁN, ASIGNATURA TRONCAL

   El testu establez amás como asignatura troncal el castellán y la lliteratura nesti idioma, mientres que les llingües cooficiales pasen a ser asignatura d'especialidá, que tendrán que cursar obligatoriamente los alumnos nes comunidaes onde se falen.

   Amás, desapaez del testu l'asignatura d'Educación pa la Ciudadanía y inclúise una alternativa obligatoria a l'asignatura de Relixón en Primaria y la ESO. Asina, los alumnos de Primaria tendrán qu'optar ente Relixón o la so alternativa, denominada 'Valores Sociales o Culturales', a elección de los padres o tutores. Na ESO tamién va ser obligatorio cursar o bien Relixón o bien Valores Éticos, dientro de les asignatures específiques.

   En función de la regulación y de la programación de la ufierta educativa qu'estableza cada Alministración educativa y de la ufierta de los centros docentes, los alumnos tamién van poder escoyer l'asignatura de Relixón ente les materies específiques de primeru y segundu de Bachilleratu.

CONTENÍOS Y HORARIU MÍNIMU

   Per otru llau, l'Estáu va fixar los conteníos y l'horariu mínimu de les materies instrumentales, esto ye, les troncales, que son Llingua, Matemátiques, Llingua Estranxera, Ciencies Sociales, Bioloxía y Xeoloxía, Física y Química, Xeografía y Historia, ente otres, sin determinar los porcentaxes. Estos porcentaxes sí que se fixaren nun borrador anterior (65 por cientu nes comunidaes con llingua cooficial y 75 por cientu pal restu).

   Según el nuevu borrador, estes asignatures troncales tendrán qu'ocupar a lo menos el 50 por cientu del horariu. Pal restu d'asignatures, como Plástica, Relixón, Música o Educación Física, les autonomíes y los centros escolares van tener mayor flexibilidá pa fixar los conteníos y los horarios.

Fonte:  Europapress.es

8 comentarios:

  1. ¿Tamién ye pa l'asturianu como llingua cooficial col castellán?

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  2. Pal asturianu ye peor porque nun ye oficial.

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  3. Ye que hai que movese, trabayar la cai y sacrificase pola oficialidá y non solo apoltronar el culu nel sofá, na academia, o nel chigre qu'entá ye peor. La xente asturiano ta feliz y nun se mueve por nada y asina nunca va haber oficialidá.

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  4. Hai que tar a la espera de más decisiones pa ver en qué queda'l proyectu d'esta llei y en qué pue favoroecenos o perxudicanos.

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  5. Mientres nun haya oficialidá nun podemos nin d'esperar namás.

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  6. Aquest esborrany només parla de llengües cooficials i l'asturià no és oficial. O sigui que de l'asturià ni en parla.

    No sé, Adán, què vols esperar ni en què us pot afavorir o perjudicar perquè per al ministre Wert no existeix la teva llengua.

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  7. Adán non te dexes embullar, abri bien los güeyos.

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