20/12/12

Conseyera d'Educación: "la oficialidá nun ye un pidimientu unánime de la sociedá asturiana"



La conseyera González afirma que "la oficialidá nun ye un pidimientu unánime de la sociedá asturiana”


   Ana González señaló que va defender na Conferencia d’Educación énte’l ministru la situación del asturianu frente a la ‘Llei Wert’. Sicasí, nun ve la oficialidá como una opción al nun la considerar como una demanda unánime de la sociedá.

   La conseyera d’Educación, Cultura y Deporte entiende la reclamación de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA) de que la llingua asturiana sía cooficial nel país xunto al castellanu, pero nun cree que la oficialidá del idioma sía “un pidimientu unánime de la sociedá asturiana”. Pese a esta posición, la tradicional de la FSA-PSOE énte l’asturianu, confirmó que va defender en Madrid l’estatus especial de la llingua asturiana, non oficial anque con reconocimientu xurídicu y implantación curricular, pa que tenga sitiu nel sistema educativu tres la entrada en vigor Llei Orgánica pa la Meyora de la Calidá Educativa, anguaño un borrador.

   Ana María Cano, presidenta de l’ALLA, alertó’l llunes de la situación na que s’atopa l’asturianu énte l’anteproyeutu de la nomada ‘Llei Wert’ y reclamó a les fuercies politiques, sobre manera al PP d’Asturies y al Gobiernu del país, una solución. La propuesta de la institución académica ye la incorporación a la norma d’una enmienda de mínimos pa que la materia de Llingua Asturiana tenga güecu nel sistema educativu. Cano ve necesario la declaración de la oficialidá del idioma pa finar con estes situaciones que se repiten davezu pola tradición del Estáu de tener en cuenta namái a les llingues cooficiales, y non a otres realidaes llingüístiques, a la hora de llexislar.

Fonte:  Asturnews.

22 comentarios:

  1. Li ha preguntat a tots els asturians si volen l'oficialitat o no? Vaja, o a tots o com a mínim una enquesta significativa.

    Per cert, les democràcies funcionem per majories, no per unanimitats. Ai, aquest llenguatge!

    ResponderEliminar
  2. Paez la Conseyera d'Educación de Madrid, non d'Asturies. Refugar la oficialidá ye pa desixir la so dimisión darréu.

    ResponderEliminar
  3. En toles encuestes feches dicá güei siempres hai una mayoría favoratible a la oficialidá. Pero se ñeguen a respetala. Tampoco nun quieren un referendu sobre la oficialidá, porque saben que lu perdíen dafechu.

    ResponderEliminar
  4. Los socialistes namái reaicionen énte la fuercia los votos. Poro, énte la so mentalidá partitocrática, el problema ta en cómo tresformar la nación cultural con una llingua propia primida que somos, nuna nación política.

    ResponderEliminar
  5. Bertu, amb mobilitzacions i, especialment, amb un partit asturianista... de dretes. Sí, he dit de dretes.

    ResponderEliminar
  6. Solo con lleer les manifestaciones de la Conseyera d'Educación sábese lo qu'opina'l partíu (sucursalista madrilanu) que gobierna equí, y bien asemeyáu tolos demás.
    Dacuandu paez qu'IX ponse a favor de la oficialidá pero cuando cree gatuñar un puñadín de votos, escaezse.
    Faen falta movilizaciones de la xente na cai (el peligru del votu viaxeru) , y tocantes a partíos asturianistes de dereches equí nun conozco nengunu polo que la cosa ye bien complicada.

    ResponderEliminar
  7. Esto ye un caos pa los asturfalantes.

    ResponderEliminar
  8. ...y pa los asturianos y asturianes en xeneral, pa tol mundu.

    ResponderEliminar
  9. Asina vamos mal, tamos copaos, capaos y llicenciaos.

    ResponderEliminar
  10. Esta señora nun entiende nada de nada sobre la realidá de la cai asturiana nin de lo que supon el principiu de la democracia y nun atiende lels aspiraciones de quien los votarona. O meyor: obediencia ciega al partíu y si non nun sale en la semeya.

    ResponderEliminar
  11. Obedez al so xefe madrilanu, namás.

    ResponderEliminar
  12. Sí, pero lo más triste de too ye que lo fai porque pue.

    ResponderEliminar
  13. Ana amiguina, metisti otroa vegada la patita hasta dientro, y ya van munches compañera .

    ResponderEliminar
  14. No home, non ye asina, eso nómase obediencia ciega a les estayes superiores, el "sí bwana" y el puestín ye'l puestín, hai que conservalu, ye'l lema a siguir dende siempres polos "desertores de la tiza", el casu ye no aguantar rapacinos nel aula anque sía tragando sapos y culiebres envelenaes.

    ResponderEliminar
  15. Otro erro de bultu, Ana... nun ye asina.

    ResponderEliminar
  16. Asina va el PSOE equí y en tolos llaos.

    ResponderEliminar
  17. L'enemigu ta na nuesa casa.

    ResponderEliminar
  18. El psoe ta rotu y ensin visión del pueblu y la xente,tan perdíos.

    ResponderEliminar
  19. Sí nel desiertu ideolóxicu y de les corrupteles.

    ResponderEliminar
  20. L'asturianu llingua oficial darréu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.