Una sesión d’una hora selmanal y una implantación sele, que se va allargar per trés años, son les carauterístiques principales de la incorporación del asturianu y el gallego-asturiano al currículu de segundu ciclu d’Infantil. “Podría desendolcase lo qu’afita la Llei d’Usu bastante más”, apunta Xosé Lluis Colodrón, de SUATEA .
Casi 20 años depués de l’aprobación de la única norma nacional que regula l’idioma, la llingua Asturiana y el gallego-asturiano por fin lleguen a la Educación Infantil. Esti añu mediu centenar de centros veníen impartiendo conteníos nes dos llingües, anque pola propia voluntariedá de les escueles, dalgo que camuda agora gracies a l’aprobación por parte del Conseyu Escolar del Principáu d’Asturies (CEPA) del decretu de primera modificación del Decretu 85/2008, de 3 de septiembre, pol que s’establez el currículu del segundu ciclu d’Educación Infantil (EI).
Sicasí, esta incorporación del asturianu al currículu va ser de perfil baxo, como bien apunten dende’l Sindicatu Unitariu Autónomu de Trabayadores de la Enseñanza d’Asturies (SUATEA): “Depués de 20 años d’apartheid llingüísticu, el nuestru idioma ta maltratáu nel currículu d’Educación Infantil”. “Podría desendolcase lo qu’afita la Llei d’Usu bastante más”, afirma Xosé Lluis Colodrón a Asturies.com, qu’incide sobre manera nel tema del horariu y la implantación en trés años.
L’asturianu va tener una sesión d’una hora selmanal venceyada al área de Llinguaxe, Comunicación y Representación, anque será global a toles estayes. “Nós propunximos al menos una carga horaria como l’inglés (hora y media)”, esplica Colodrón, pidimientu que nun foi atendíu.
Estos sesenta minutos van tar impartíos pol maestru o maestra de Primaria que tenga capacitación y, nel casu de que los centros tengan Llingua Asturiana, por esti profesor nel casu de que tenga disponibilidá horaria, dalgo que denunció SUATEA al entender que ye contrariu a la Llei d’Usu y Promoción del Bable/Asturianu. N’opinión del sindicatu, debería ampliase l’horariu del profesoráu faciendo les contrataciones pertinentes.
“Lo ideal ye que les clases les punxera’l tutor, pero nel grau d’Infantil nun hai mención d’asturianu. Ye una falta d’organización y considerámoslo un aspeutu fundamental”, apunta Colodrón, que tamién fai referencia a la falta de materiales. Son los propios maestros los que los ellaboren por cuenta propia, dedicando-y el so tiempu.
Trés años pa la implantación total
L’otru aspeutu nel que se podría ameyorar el currículu tomando como base la Llei d’Usu –“que tien la cortapisa de la voluntariedá”, puntualiza’l representante de SUATEA sobre la norma– ye nel ritmu de la so implantación, que va dir afitándose en tola rede d’Infantil progresivamente en trés años. Asina, el cursu viniente va desendolcase nes escueles qu’hasta agora teníen asturianu, pa nel 2018-2019 dar el saltu a los neños y neñes de 5 años de toles escueles y, nel 2019-2020, a la totalidá de cursos.
“La implantación podría facese más rápida. Entendemos que, pol tema presupuestariu, nun s’incorpore a tolos centros nesti cursu que vien, pero perfeutamente podría incoporase a la totalidá de la Educación Infantil nel siguiente”, critica Colodrón.
Otra manera, dende’l sindicatu denuncien la redaición “marxinal” nel curriculu nel conteníu relativu al idioma, qu’afeuta sólo a les manifestaciones culturales asturianes, señalando “y, en su caso, al patrimonio lingüístico”. SUATEA propunxo “modificar esa redaición faciendo una mención esplícita al nuestru idioma”, dalgo que nun foi aprobáu nel CEPA.
“La reglamentación del tratamientu que recibirán les nuestres llingües propies va ser más restrictiva de lo que la Llei d’Usu posibilita y, poro, enforma alloñada del tratamientu igualitariu y equilibráu que tienen les llingües propies n’otros territorios”, resume SUATEA. Fonte: asturies.com
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