13/6/17

Nueu casu d’Asturfobia en Siero



Un ciudadanu denuncia problemes a la hora de presentar un escritu n’asturianu na Casa Conceyu de Siero
12 de xunu 2017, 11 de la mañana, Ayuntamientu de Siero. F.M, vecín de Muñó (Siero) diríxese a la so Casa Conceyu col envís d’iguar un trámite municipal. L’escritu que va a presentar ta fechu na so propia llingua, llegalmente reconocía como mediu de comunicación pente les istituciones y los ciudadanos.
Sicasí, F.M. va alcontrase con un problema: la funcionaria niégase a almitir el documentu col argumentu de que nun lo entiende y desixe que-y lo torne, que repita’l documentu, esta vegada en español. Un escenariu que se repite continuamente y que non siempres alcuentra enfrente con una persona dimpuesta a llantar cara ante la discriminación. Son permunchos los asturianos y asturianes que, ante esperiencies comu esta, opten por autocensurase y presentar los sos escritos na llingua impuesta.
“Siguimos igual qu`hai 40 años” declara l’afeutáu “Un drechu básicu pisotiáu por una funcionaria que se supón que ta ehí pa protexer los derechos ciudadanos, o eso creen munchos ilusos que defenden el sistema funcionarial español. La realidá ye qu`actuen asina porque se sienten impunes.” La discriminación a los falantes d`asturianu ta al orden del díi y dende delles organizaciones, como Andecha Astur o Iniciativa pol Asturiano anímase a la población a denunciar públicamente situaciones comu esta que costitúin auténticos casos d’apartheid llingüísticu, inadmisibles nesta dómina.
L’asturianu ta reconocíu como llingua minorizada pola mesma UNESCO, recoyía como llingua a protexer dientro les direutives del Parllamentu Européu y teóricamente defendía por una Llei de proteición y Usu que data del añu 1.998.  Da lo mesmo, demientres nun tenga la Oficialidá se pongan en marcha les midíes llegales correspondientes, habrá ignorantes que se crean con drechu a dicinos que yos lo tornemos, que nun lo entienden…
Fonte: Infoasturies

2 comentarios:

  1. I aquesta funcionària no té nom i cognoms? O quin lloc ocupa, com a mínim, a l'Ajuntament.

    Això us passa per tenir una llei d'Usu sense sancions ni obligatorietat.

    ResponderEliminar
  2. Lleña al mono, David.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.