28/6/17

Asturies ye mayoritariamente partidaria d’una escolarización billingüe

   Esti miércoles, a les 12 hores, presentábase nel llar de l’Academia de la Llingua Asturiana l’Avance de Resultados de la III ENCUESTA SOCIOLLINGÜÍSTICA DE ASTURIAS, que dexa bien a les clares la preferencia de la sociedá asturiano por un modelu d’escolarización billingüe.
  Esti avance de la nueva encuesta sociollingüística pela que lleva tiempu esperando la sociedá de nueso afita amás del apueste mayoritariu pola escolarización n’asturianu les preferencies de los asturianos y asturianes por mayor presencia de la llingua asturiana nos medios de comunicación públicos y da un rellumu d’esperanza no que cinca al relevu interxeneracional, al mesmu tiempu que amuesa más positivamente de lo que munchos camentaben los resultaos del procesu normalizador nos caberos quince años.
  El trabayu presentáu pela mañana y dirixíu pol sociólogu Francisco Llera Ramo, describe la situación sociollingüística d’Asturies y les demandes de política llingüística de la población asturiana. Hai que sorrayar que l’anterior estudiu féxose hai 15 años, colo que los datos del actual espeyen la evolución nun espaciu temporal abondo llargu. Sigún dexaron afitao los intervinientas na presentación la Encuesta Sociolingüistica de Asturias ye daqué fundamental pa poder poner en práutica una política llingüística que s’afaye a la realidá d’Asturies.
  Nel actu intervinieron Xosé Antón González Riaño, presidente de l’Academia de la Llingua Asturiana y el propiu direutor del Equipu Euskobarómetro y autor del estudiu, Francisco José Llera Ramo.                                                                                  Fonte: asturnews.com

4 comentarios:

  1. D'una primera lectura ràpida, crec que algunes conclusions són o poden interpretar-se com a triomfalistes. Els resultats no m'han tranquilitzat.

    Veig que hi ha una part important de la població favorable a un major reconeixement de la llengua però hi ha també una part important contrària a l'oficialitat, a que s'ensenyi a les escoles (ja no diguem que sigui llengua vehicular) o a que tingui presència normal als mitjans de comunicació.

    Està bé però no és per a llençar-hi coets. Ni podeu baixar la guàrdia.

    ResponderEliminar
  2. Avanzóse muncho respecto a nos años atrás, pero aún ye insuficiente. Con la oficialidá meyoraría sustancialmente la situación encuestes incluyíes.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. La pregunta que jo em faig és: sí però, amb aquests resultats a les enquestes tenen els polítics necessitat de fer-la oficial?

      És potser un peix que es mossega la cua.

      Eliminar
  3. Los políticos esperan que con tanta demora y tanto tiempo de espera la gente se aburra y abandone por cansancio la lucha por la oficialidad, y en algún sentido parece que lo van consiguiendo.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.