5/10/11

L'ALLA conderga la marxinación al asturianu del conceyu de Noreña



L’Academia de la Llingua Asturiana, enterada de la decisión del alcalde de Noreña, D. César Movilla, de refugar y retirar del orde del día del Plenu de güei una moción del grupu políticu “Conceyu Abiertu”, sobro la ponte ferroviaria de Rebalde (patrimoniu industrial asturianu de mediaos del sieglu XIX) por “tar redactada n’asturianu”, quier treslladar a la opinión pública asturiana la so más fonda esmolición énte la falta de respetu qu’amuesa’l rexidor noreñense hacia la llingua y la cultura asturiana ya, inda más, hacia’l propiu drechu de los ciudadanos del conceyu a usar la llingua d’Asturies.

N’efeutu, refugar la mentada moción cola xida de problemes “reglamentarios” da cuenta perfeutamente del allugamientu, oxetivamente anti-asturianu, del Sr. Alcalde y tresllada a la sociedá asturiana, una vegada más, la necesidá de d’atayar situaciones como les descrites pente medies del reconocimientu del asturianu como llingua oficial n’igualdá de condiciones que’l restu de llingües del Estáu.

L’Academia de la Llingua Asturiana ye sabedora que l’afitamientu de la oficialidá requier del consensu mayoritariu na Xunta Xeneral del Principáu y, darréu d’ello, de la reforma del Estatutu d’Autonomía d’Asturies. Poro, píde-y al Gobiernu del Principáu que llidere esi procesu de reconocimientu xurídicu del asturianu y qu’actúe (mentantu esa figura llegal nun seya plenamente efeutiva) afalando calces de dignificación y de planificación llingüística que, acordies col marcu alministrativu vixente, enconten l’usu del asturianu en toles instituciones del País.

Fonte: academiadelallingua.com

10 comentarios:

  1. No entendré mai aquest autoodi contra l'asturià. I el pitjor és que tinc la sensació que molta gent ho considera normal.

    ResponderEliminar
  2. diglosia, autoodiu y complexu5 de octubre de 2011, 10:45

    ye la diferencia ente los que quereís los vueso los qu'odien lo suyo.

    ResponderEliminar
  3. Sí, hai muncha xente asturiano nas ciudades y tamién nes aldees, xente que pasa de la oficialidá del la llingua, y non solo que non llucha por él sino que pasa olímpicamente del tema, ye triste reconocelo pero ye asina y tol mundiu sábelo, incluyía la "clase" política-que tien muy poca clase- de lo que se aprovechen pa da-y llargues al la reconocencia y la oficialidá.

    ResponderEliminar
  4. Ye que n'Asturies ye del dominiu público y tá perclaru que'l asturianu nun tien futuru. la xente nun mueve un deo pola llingua, nun ye un tema que preocupe munchu a naide.

    ResponderEliminar
  5. son munchos años de "machaque"5 de octubre de 2011, 20:03

    pesen muncho 7 sieglos(dende'l sieglu XIV cola pertenencia y hexemonía política de Castiella/España) de despretixu,marxinación y de ser la llingua de los probes.
    N'otros llaos tamién intentaron lo mesmo -y siguen intentandolo- pero "solo" dende'l sieglu XVIII(Elipe V).
    Son 400 años de "desventaya".

    ResponderEliminar
  6. La llingua morre pol desaniciu de les sos xentes que teníen de defendela, amala y falala en tolos ámbitos. L'Academia de la Llingua trabaya muncho pol asturianu pero solo dende'l aspeutu académicu ya intelectual encerrá na so torre de cristal pero non mueve un deo a nivel social na cai nel mundu cenciellu. La llingua morre y munchos pasen dello del asuntu.

    ResponderEliminar
  7. Ye un problema políticu. La oficialidá ye imprescindible pa la sobrevivencia del asturianu. La sociedá ye favoratible anque de mou pasivu.

    ResponderEliminar
  8. Machaque, crec que tens tota la raó. Gràcies per l'aclariment.

    ResponderEliminar
  9. Machaque, palos, multes, dictadura... por ahí vas bien ¿sabes lo que siginifa la palabra libertad?... ¿no? ya me parecía.

    ResponderEliminar
  10. pa min que te falta un fervor.Si nun lo quies entender o nun yes quien a ello habíes de probar otros foros onde'l to nivel pase despercibíu.
    Apégote y traduzo otru comentariu nesti blogue al respective que vien a dicir que lo que tu creyes que ye dictadura, ye respetu,compresión, llibertá, igualdá y democracia y que tu tas en contra d'un modelu que faería que:
    "que polo menos los neños salgan toos sabiendo falar castellanu y asturianu y arriendes d'ello que podamos faer toos los trámites cola Alministración en castellanu y asturianu, que podamos ver la televisión en castellanu y asturianu y podamos presentar les tesis doctorals en castellanu y asturianu."

    Lo otro, lo que quies tu ye lo que tenemos agora y nun me digas que too eso tenemoslo...

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.