DAMIÁN BARREIRO
Faustino Zapico, miembru de la comisión permanente de Suatea, esplica que l'anteproyectu de la LOMCE supón un recorte de competencies al pasar les autonomíes que nun tienen llingua oficial, como Asturies, de determinar el 35% del curriculu al 25%. «Dientro d'esi porcentaxe ye onde entra llingua asturiana. Agora, al reducise l'ámbitu competencial asturianu hai otres asignatures dagnificaes, polo que va haber tortazos pa poder entrar nesi cupu», esplica Zapico, qu'añade que la reforma de Wert va tener consecuencies males pal asturianu y la precariedá va acentuase tovía más, «pero que sían males o horribles va depender de la voluntá del Gobiernu asturianu y al ver a quien tenemos de presidente podemos temenos lo peor».
Y ye que na Llei de Meyora de la Calidá Educativa (LOMCE), qu'impulsa'l ministru d'Educación y Cultura, José Ignacio Wert, el Gobiernu central aumenta la so capacidá de decisión sobre los conteníos comunes de les asignatures. D'esta forma, esa capacidá medra’l 65 per cientu nes comunidaes con llingua cooficial y al 75 per cientu nel restu d'autonomíes. Asina, toles autonomíes pierden diez puntos y les que nun tienen una llingua oficial –como Asturies- queden col control del 25% del conteníu.
El miembru de Suatea esplica que l'ámbitu competencial de cada comunidá pue determinar qu'en vez de dos hores de tecnoloxía sían tres o establecer qu'hai qu'ufrir determinaes optatives, mentes qu'en delles comunidaes punxeron l'enfotu en que los alumnos conozan el territoriu onde viven. Asina, Zapico esplica que falar de 17 sistemes educativos distintos ye falsu dafechu: «El modelu ye igual en toles autonomíes con diferencies mínimes». Otra manera, diz qu'agora l'asturianu yá tien que competir con otres optatives y hai centros que faen una política empobinada a que los guah.es nun escueyan asturianu pa favorecer otres asignatures o, mesmamente, por una cuestión ideolóxica, «una situación que va multiplicase cola aprobación de la Llei de Wert».
Zapico esplica que la solución sería declarar la oficialidá y, nel casu de querer avanzar ensin esi marcu llegal, afitar de dalguna manera que la lligua quedara como ta, al reducir la optatividá y facer qu'otres asignatures queden barríes, «pero col Gobiernu que tenemos esto nun va pasar y la llingua asturiana va ser la que tenga que pagar los platos rotos». Asina, afirma que dende'l so sindicatu tán recibiendo notificaciones de que nun se cumple la Llei d'Usu y que nun se ta respetando la ratio, «colo qu'en poco tiempu vamos principiar con acciones llegales, sobre too respecto a la circular d'iniciu de cursu que determinaba un cupu mínimu d'ocho guah.es pa formar un grupu nes optatives, lo qu'incumple una sentencia que diz qu'en llingua asturiana esto nun se pue facer».
Fonte: Les Noticies
Yá solo faltaba esto.
ResponderEliminarPoquiñín a poquiñín pasen el rodiellu pa que quede solo la so llingua y cultura.
ResponderEliminarLos catalanistes, que non los catalanes, quiérenlo tou de too y sobre tolos demás, ellos solos y los únicos, tou pa ellos.
ResponderEliminarMayor insolidaridá y egoísmu ye imposible nel mundu mundial, asina ¿cómo van a cayer bien en nengún llao?
En canvi els castellans són un exemple de generositat, ho donen tot, reconeixen la llengua asturiana, l'aragonesa, el caló, l'àrab, l'amazic i són tan i tan solidaris que en 300 anys han aconseguit que tots volguem ser espanyols voluntàriament.
ResponderEliminarIgual los castellanos son asina pero tamién hailos que nun son castellanos y nun reconocen eses llingües que diz nin otres.El caló ye llingua muerta y l'árabe nun sé porque sal a cuentu.
ResponderEliminarTu no saps a quin territori de la teva pàtria es parla àrab? Doncs vas molt malament de geografia, nen.
ResponderEliminarsí en Cataluña, que yera Al-Andalus hasta'l sieglu XIII. Igual queríes dicir el rifeñu(amazigh) de Melilla.
ResponderEliminarNi Wert ni naide, nun hai perres pa nada, los "socialistos" dexáronos cola caxa arrugá y con tantos pufus que non hai perres para pagalos al resto d'Europa y del mundu.
ResponderEliminarDe la mio nación(patria) nel kebab llibanés de la esquina y poco más. Na tuya fálase en Lavapies xunto col hindí y el mandarín o n'El Raval xunto al urdu,wolof,sarahule,yola,mandinga,.. Igual yes tu quién nun sabe les llingües propies de la so patria porque tu de xeografía si que nada de nada. Písta,son diez.
ResponderEliminarYa tamos coles engarradielles...
ResponderEliminarMira a ver quién ye'l que les entama. L'ignorante "axudicapatries a otros pero pa mi non" de siempre.
ResponderEliminarWert fai lo que tien que faer d'una vegada por toes, y entá quédase bien cortu. Toos conmigo y bien xuntos: un merecíu aplausu pal ministru.
ResponderEliminarEsto ye como les declaraciones d'Esperanza Agirre(non Aguirre) y ex-ministra d'Educación y lo de que "España existe desde hace 3000 años". Yá-y paez poco lo d'Iberia y los íberos que tira de Tubal nietu Noé. Sería gracioso si nun vinieran de ministros d'Educación.
ResponderEliminarNun país con una llei d'educación perversa nos sos resultaos hai que faer daqué ¿non? el ministru haber vistu y ta tratando'l gravísimu problema con verdaderu aciertu.
ResponderEliminarWert ye el meyor ensin dulda.
ResponderEliminarHai que favorecer el nivel de la cultura na península que ta perbaxa, ¿como? con una nueva llei d'educación más centralizada nos temas importantes y verdaderos (non falsos nin inventaos por delles comunidaes autónomes col consentimientu socialista), Wert ta nel necesariu y bon camín.
ResponderEliminarLa xente en xeneral paez que va col ministru y quier un mayor centralismu nos temas básicos del enseñu pa tolos españoles, cansóse de babayaes y disparates separatistes y estremistes en escesu como en Cataluña y Euskadi que envenen falsamente lals mentes de los neños y los mayores,
ResponderEliminarQue no ho enteneu? El Wert ha parlat mentre hi havien les campanyes electorals al PV i a GZ. Tan aviat com s'ha votat, s'han acabat les declaracions inflamades.
ResponderEliminarPolinòmin habitual: l'arab es parla a Ceuta. I adjudico pàtries perquè la meva és molt gran i la teva molt petitona, tal com tu demostres cada dia.