15/10/12

La inmersión pue col castellanu en Baleares


Ernest Carranza

La inmersión en catalán mantiene la hegemonía en las escuelas de Baleares. En contra de lo que se podría esperar, la libre elección de lengua para aprender a leer y escribir en castellano, una de las medidas estrella del Gobierno de José Ramón Bauzá (PP), no ha inclinado la balanza a favor de la lengua de Cervantes, ni siquiera en los centros con más inmigración. Algo que se explica sobre todo por dos motivos: la apuesta de los padres por el catalán y la falta de recursos para que el castellano sea lengua vehicular.

Con la normativa en la mano, los padres de alumnos de entre 3 y 7 años pueden reclamar que el castellano sea la lengua referente a la hora de enseñarles a leer y escribir. La realidad, sin embargo, muestra que los proyectos lingüísticos siguen siendo mayoritariamente en catalán y que el castellano convive como lengua de aprendizaje mediante varias fórmulas como profesores de apoyo o agrupaciones flexibles. La baja demanda de castellano (13%, según el Govern) ha hecho que tanto los directores de centros públicos como de los concertados se hayan decantado por no tocar el sistema y hayan absorbido la demanda con el personal disponible, lo que ha provocado algunos problemas de organización.

Un ejemplo de lo que sucede se observa en el colegio público Son Pisà de Palma, uno de los que ha registrado más demanda de castellano, sobre todo en niños de 3 años (casi un 30%). Desde principio de curso se destinan profesores de apoyo para su aprendizaje, de forma que haya una atención individualizada, aunque se mantiene a todos los alumnos en la misma clase. "Nuestro proyecto lingüístico es en catalán y no lo vamos a cambiar. En nuestras aulas no habrá un panel en castellano y otro en catalán", explica la directora, Rosario Sánchez, que se muestra partidaria del modelo del referente lingüístico, de forma que los alumnos asocien a cada profesor con una lengua, "algo similar a lo que se ve en la calle", recalca. Así, por ejemplo, mientras una maestra da la clase general en catalán, la de apoyo trabaja los contenidos en castellano.

Como el colegio Son Pisà, muchos centros se han acogido a una orden del Govern del 2004, que permite dar un mínimo de seis horas de castellano. Con ello entienden que dan cumplimiento al nuevo derecho de los padres. La fórmula no ha gustado, sin embargo, en determinados colectivos como el Círculo Balear, de ideología españolista, que denuncian que el catalán es la única lengua vehicular en casi todos los centros. Hasta ahora las quejas de padres han sido muy minoritarias y tampoco parece que los centros puedan atender su reclamación. "Si vienen unos padres y me preguntan por qué damos seis horas y no nueve de castellano, les diré que es porque no tenemos más recursos", subraya Sánchez.

Casi un tercio de los alumnos de Son Pisà son hijos de inmigrantes. Aunque muchos de ellos se dirigen a la escuela en castellano, "tienen mucho interés en que sus hijos se integren a través del catalán", explica la secretaria del centro, Clara Roca. Una situación que corrobora a nivel insular la Asociación de Directores de Infantil y Primaria de Mallorca y la asociación Escola Catòlica que agrupa a 78 centros concertados.

Su portavoz, Marc González, explica que "la introducción del castellano se está haciendo de manera progresiva" y que la mayoría de padres, ya sean del extranjero o de la península, "ve normal que se mantenga la inmersión en catalán".

Fonte: La Vanguardia

14 comentarios:

  1. Nun hai cosa meyor pa estes coses de les llingües y la cultura en xeneral qu'el palu y tente tiesu, la obligatoriedá pura y dura, la "trágala" tanto si quies como si non, el restu son bobaes. Ye lo que se fizo dende munchos años pacá en Cataluña, (lo mesmo como ta faciendo Mas agora mesmo na so política separatista: llegal ...o si non illegal).
    Nun hai que dexar elexir a naide, hai qu'obligar a tolos nenos y los sos pás a falar, estudiar n'asturianu y a tramitar tolos papeles oficiales na llingua catalana en Cataluña o Baleares, y nel nueso casu n'asturianu.

    ResponderEliminar
  2. Enol, tu de veritat t'has llegit l'article? I en cas que sí, tu creus de veritat que l'has entès?

    ResponderEliminar
  3. ¿a qué vien esto agora Enol?

    ResponderEliminar
  4. Tas acertáu Enol, la única posibilidá que tien l'asturianu pa sobrevivir pasa pola so obligatoriedá.

    ResponderEliminar
  5. Eso ye dictadura y ta escontra la llibertá y la democracia, non val.

    ResponderEliminar
  6. No, se trata de una "colonización catalanizadora" descarada con premeditación alevosía y nocturnidad, y luego hablan de Wert que a su lado es un santo.

    ResponderEliminar
  7. La dictadura,la falta de llibertá ye lo que carez Asturies.

    ResponderEliminar
  8. Sí que tien razón Wert cuando diz que l’actual xaréu independentista ye por culpa del sistema educativu.
    La relación causa-efectu paez evidente. La toma de conciéncia soberanista de la mocedá d’alguna rexón vien en gran parte de la so escolarización.
    Qué ye eso de que los alumnos tengan que saber onde ñaz el ríu Nalón o que la capital d’Amieva ye Sames si yá tienen abondo con "el Sil trae el agua y el Miño se lleva la fama" o "Extremadura tiene dos: Cáceres y Badajoz”. Pa qué tienen la necesidá de saber la esistencia de la llista de los reis ástures, de Gonzalo Pelaez, de Gontrodo Petri, d’Urraca l’asturiana,del 25 de mayu de 1808, de Gumersindo Laverde,de la Flor del Agua y de Belarmino Tomás cuando yá-yos valdria recitar de memoria la llista los reis godos, saber les aventures del Cid o la doctrina de José Antonio Primo de Rivera, ¡Presente!.
    Too esto ensin el despropósitu d’enseñar a lleer y escribir en llingua vernácula (munches veces definíes como dialectos del castellanu) pudiendo esfrutar toos xuntos d’un idioma que s’esparde per tolos territorios onde nunca se pon el Sol.
    Ye curioso y choca que cola teoría del señor Wert dalgunos d’aquellos que foron educaos na escuela franquista, tan neutral y despolitizada salieren separatistes. Daqué falla na hipótesis ministerial.
    El problema ta na escuela en xeneral. Qué la ciudadanía deprenda a pensar por ella mesma, contribúi a que se dean situaciones como la presente, que tanto-yos esmolez.
    La solución al so problema, porque’l problema ye d’ellos ye la de pesllar toles escueles ensin distinción, quemar los llibros, prohibir los periódicos, censurar radios y televisiones y torgar al másimo la llibertá d’espresión. Si non lo faen asina nun iguaran lo que paez que ta estropiao. Eso sí, n’Asturies nun va faer falta zarrar les escueles porque seguimos cola llingua allegal, perseguida, marxinada y nun aplicando la llexislación(la poca) que tien pal so enseñu o careciendo d’esos incumplimientos sistemáticos de les lleis cola invención de ratios de alumnos.

    ResponderEliminar
  9. catalanizadores a esgaya...20 de octubre de 2012, 12:18

    ¿Quiés dicir la inmersión al catalá? tan catalanizando a lo roncha Valencia y Baleares y llueu falen de Wert, vaya llistos que son los catalanistes, ja, ja, ja...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ye lo normal, ye la llingua d'ellos. Muncho meyor la inmersión del asturianu. Ah que nun esiste.

      Eliminar
  10. Y agora a por Aragón que tamién ta cerca20 de octubre de 2012, 12:36

    Y agora van camín de catalanizar Aragón, esti Carod (los sos xenes aragoneses) tan asomando a la palestra. Sí ye verdá que'l ministru d'educación ye un benditu al llau de dellos engafentaos y rabiosos catalanistes, y cuidu que tampoco yo non digo nada de los catalanes sinon de dellos catalistes.

    ResponderEliminar
  11. Vaya pinín que yes. Lo que nun -yos presta a los españoles(nun vos presta) ye la inmesión llingüística.De mientres desbabayaís contra la recuperación llingüística y normalización de llingües minorizaes que nun tienen preseos tres d'elles p'asegurar el so futuru nun vos decatais del xenocidiu llingüísticu del asturianu.
    Si lleeras la llei de llingües d'Aragón. verás que nun quieren catalanizar nada...porque los pueblos de la Franja yá tan catalanizaos dende va años(enantes que naciera Carod) porque la llingua que falen ye catalán. Fálenlu más del 90% de la población y munchos d'ellos siéntense catalanes. Otros sientense aragoneses pero saben que la so cultura y la so llingua ye'l catalán. Ye raro que nun digas nada de que quieran aragonizar Aragón porque la llei tamién ye pal aragonés

    ResponderEliminar
  12. En Balearea lo meyor ye la "españolización" a esgaya porque ye necesariu y non la "catalización" tapada que va faciéndose dende va munchos años y los probinos de los baleares nin lo han golíu tan siquier, probes.

    ResponderEliminar
  13. Nun ye tapada, ta bien a la vista. La so catalanidá cultural pue vese yá nel so estatutu. Pero pa Baleares lo meyor ye l'alemanización que son los que manden n'Europa.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.