5/10/12

La RAE va estudiar el cambiu na definición de “asturiano” y “bable” nel so Diccionario

La Real Academia Española fizo llegar una comunicación del so Secretariu, Darío Villanueva, a Iniciativa pol Asturianu na qu’agradez la informe y propuesta unviaos por esta organización a la RAE pa solicitar la revisión y cambéu de la definción de los términos “asturiano” y “bable” nel so Diccionario, onde anguaño apaecen definíos como “dialectu” en llugar de llingua o idioma.
La respuesta recibida pola organización asturiana per parte de l’Academia indica que l’informe que se mandó, avaláu por filólogos d’universidaes de tol mundu, va ser estudiáu pola Comisión de Lesicografía de la insitutición encargada de la normativización del castellán. Iniciativa pol Asturianu sigue sollerte a les novedaes que puedan dase nesti asuntu y va reclamar al Gobiernu d’Asturies de forma oficial que tamién se presenten como solicitante d’esti cambiu que ye de xusticia y que tien l’aval científicu de filólogos d’universidaes del mundu enteru, que firmaron el so sofitu al informe presentáu por esta organización a la RAE.
Noticia de la entrega del Informe "Definir el términu "asturianu" con xeitu" (05/06/2012)
Primer respuesta dada pol Director en visita a Asturies (03/07/2012)
El director de la RAE contesta na TPA a Iniciativa pol Asturianu (12/06/2012)

Fonte: fueya web d'Iniciativa pol Asturianu

4 comentarios:

  1. Ye lo mesmo que lo mesmu ye. Coses d'importancia necesítanse y non estes bobaes.

    ResponderEliminar
  2. Si te paez una bobada qu'igüen esa definición q desprestixa l'asturianu., Pa min ye un dolor sentir nos programes concursu de la tv(que tiren muncho del DRAE) como Pasapalabra, 50x15,...:con la b, dialecto que hablan en Asturias. O ¿qué dialecto se habla en Asturias?.

    ResponderEliminar
  3. Dende neña na mio cas y na mio aldega siempres se dixo y atendióse por "bable" lo de "asturianu" ye permodernu.

    ResponderEliminar
  4. Lo que ye moderno(aparte de la dómina Xovellanos) ye la denominación de bable pal idioma per aciu d’estamentos y organizaciones que-y dieron puxu a la recuperación de la llingua: Amigos del Bable nos años 60 y Conceyu Bable dende 1974. Pa los falantes la denominación tradicional de la so llingua propia ye la d’asturianu. N’actualidá’l términu bable tien connotaciones negatives por culpa los enemigos de la dignidá de la llingua: Amigos de los Bables y La Asturias sensanta y bien pensante. Tamién pasa que lu llamen bable a los que-yos ye ayén, los que nun lu falen y los que no lu consideren de so. Pero’l tema de la entrada nel DRAE nun ye la denominación sinón la categoría que nun-y dan los académicos de la lengua española, la de lengua y la categoría que-y ponen, dialecto.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.