11/6/11

"La llingua nun tien futuru ensin oficialidá"




Ana Cano: «La llingua no tiene futuro sin oficialidad».

Saber si el estatus de la llingua asturiana va a cambiar, o no, a lo largo de la próxima legislatura resulta “prematuro” en estos momentos, tal y como ayer manifestó la presidenta de la Academia de la Llingua Asturiana, Ana Cano. “No sabemos qué gobierno vamos a tener, por eso es prematuro decir nada”, contestó. No obstante Cano añadió que la academia dará pasos en pos de la cooficialidad en cuanto se conozca a los nuevos responsables del Ejecutivo regional.

“En cuanto tengamos gobierno pediremos una entrevista con el nuevo presidente y con los consejeros implicados”, manifestó la presidenta de la academia, quien confía en que el nuevo Gobierno del Principado de Asturias “sea un poco más sensible” con la cuestión lingüística.

“Sin oficialidad no hay futuro para la llingua asturiana. Y tiene que ser un reconocimiento claro y expreso. Este es el mensaje”, indicó Ana Cano respecto a la posición que defiende la academia.

“Tenemos perfectamente estudiados los pasos para desarrollar la cooficialidad e incluso hay un cálculo presupuestario”. Para Cano “lo primero es adaptar el marco legal y luego desarrollar la cooficialidad paso a paso”. Por lo que se refiere a los cambios necesarios dentro de la legislación autonómica, la presidenta de la academia explicó que pasarían por un “reconocimiento expreso de la cooficialidad de la llingua asturiana en el estatuto de autonomía de Asturias”.

Fonte: La Voz de Asturias

3 comentarios:

  1. falta reivindicación12 de junio de 2011, 14:34

    Tamos totalmente d'alcuerdu cola ALLA y la so presidenta en que la oficialidá ye esencial y vital pala superviviencia de la llingua y pal so futuru. Pero la oficialidá ensin movimientu reivindicativu sonáu de la xente asturfalante na cai y nos medios tampoco. Y según tal faemos agora la so reconocencia nun va llegar nin pa la prósima xeneración si ye qu'entá la llingua pervive aquel día.

    ResponderEliminar
  2. Pero en realidá ¿cuántos queremos la oficialidá? ¿esiste verdaderu interés ente una mayoría? paezme que munchos y munches falen pero pasen de llargu o de dides sobre la tema.

    ResponderEliminar
  3. si-yos entrugues uno a uno a los habitantes d'Asturies, de xuru que los datos de les encuestes socillingüístiques salen.Otra cosa ye movilizase y tar activos o votar a formaciones que de verdá tan pola oficialidá. Ehí ye cuando la xente ye comodón.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.