28/6/11

N'ast denuncia marxinación del asturianu nun proyeutu européu sobre'l Camín de Santiagu


L’Asociación Cultural N’Ast denunció al traviés d’un comunicáu l’ausencia del asturianu nun proyeutu fechu sobre les llingües minoritaries de los países pelos que pasa’l Camín de Santiago. Nél tán presentes el bretón, l’occitanu, el vascu, l’aragonés y el gallegu, pero non l’asturianu. En ‘Camín de les cultures y les llingües’ participen l’Euskarabidea (Institutu Navarru del Vascu), la Secretaría Xeral de Política Lingüística de la Xunta de Galicia, Ofis ar Brezhoneg (Oficina de la Llingua Bretona), Academia de l’Aragonés, la Christian-Albrechts-Universitaet zu Kiel (Schleswig-Holstein, Alemaña) y Euroccat (Eurocongresu 2000 de los países occitanos y catalanes), y ta financiáu pola Axencia de la Cultura de la Comisión Europea.

L’oxetivu de la campaña ye promocionar les llingües minoritaries de los países pelos que pasa’l Camín de Santiago y ente les sos actividaes previstes tán la puesta en marcha d’una web multillingüe y una esposición itineraria que va tener la so primer parada n’Orreaga/Roncesvalles del 11 al 31 de xunetu.

Amás, va cellebrase un congresu nel mes d’ochobre en Santiago baxo’l títulu ‘Europa nes sos llingües y cultures’, na que van participar representantes de les entidaes públiques y privaes que trabayen na promoción de les llingües minoritaries de los territorios per onde pasa’l Camín.

N’Ast valora de forma positiva “esti proyeutu nel sentíu en que reivindica la esistencia d’una Europa cultural y llingüísticamente diversa acullá de los estaos anguañu esistentes, poniendo amás de relieve la importancia histórica del Camín de Santiago comu canal de comunicación y exa vertebradora de la Europa occidental” y destaca que “per primer vegada” vaiga ser utilizada la Propuesta Ortográfica del Estudiu de Filoloxía Aragonesa con proyeición internacional. Por contra, critiquen l’ausencia del asturianu dientru d’esti proyeutu, lo que rellacionen al “despreciu institucionalizáu y la voluntá de marxinación de la castra que gobernó Asturies a lo llargo d’estos trenta años últimos hacia tolos trazos específicos de la identidá asturiana”.

Fonte: Asturnews
Información apurrida por Manuel

1 comentario:

  1. El Camín de Santiagu del norte fala asturianu ensin más coses rares y ensin marxinaciones rebuscaes y premeditaes por ¿daquien?

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.