17/6/15

L'usu del asturianu na Xunta satisfaz al asturianismu


 

L'emplegu que ficieron del asturianu nos actos protocolarios de toma de posesión dellos diputaos y diputaes d'Izquierda Xunida y Podemos ayeri nel plenu de la Xunta Xeneral satisfizo al asturianismu políticu y social, que quier ver nesta novedá un cambéu significativu. Dalgunes organizaciones asturianistes como la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana felicitáronse por que "la mesa d’edá con representantes de Podemos demostró'l cambéu xeneracional, funcionó y, pela primer vez, punxo a andar esta décima llexislatura usando l’asturianu.

Esti fechu súmase al usu del asturianu nos actos protocolarios de toma de posesión de dellos diputaos y diputaes d'Izquierda Xunida y Podemos, y a un bon númberu de conceyales, alcaldes y alcaldeses de partíos de tolos collores políticos que yá lo fixeran el sábadu pasáu a tolo llargo de la xeografía asturiana.

Na Xunta Pola nun podíen amosar más convencimientu de que les coses paecen entamar a camudar: "Naguábemos por dir dexando atrás el tiempu nel que’l movimientu de reivindicación llingüística denunciaba los atentaos que vegada tres vegada venía padeciendo la nuestra llingua nesa mesma sede".

Nunes declaraciones feches esti día, la XPDLA esperen "plenos nos que vamos sentir debater na nuesa llingua sobre investidures, aprobación de presupuestos, redaición de lleis o control al gobiernu. Esperamos tamién que lo que nun va ser un conflictu pal funcionamientu de la Xunta Xeneral (nun pue selo) seya tamién normal na vida de tolos asturianos y asturianes, y que l’usu del asturianu llogre d’una vez l'estatus de llingua oficial.

Nel comunicáu espardíu esti día, la XPDLA diz tamién que presta "ver na cámara que representa la voluntá del pueblu asturianu la grana semada en tantos años de reivindicación llingüística, porque bien sabemos que la Xunta Xeneral ye l’asamblea que tien que decidir pone-y fin a la situación de discriminación llingüística que sufren los y les falantes d’asturianu y que yá nun se pue sostener más tiempu.

Fonte: Asturnews

2 comentarios:

  1. Enforma curiáu de nun acabar entemeciendo la política con la llingua que un asuntu peligrosu pa esta postrera.

    ResponderEliminar
  2. Y en más de 24 conceyos.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.