9/6/15

El mayor consensu pola Oficialidá de la hestoria autonómica

Iniciativa pol Asturianu pide que s'impulse una reforma del Estatutu


Partíos de tol espectru políticu llevaron la promesa doficializar lasturianu nel so programa eleutoral y la consencuencia foi que la postura favoratible a la resolución de la situación de desigualdá del asturianu y los sos falantes tien el mayor númberu de diputaos en tola hestoria de la Xunta Xeneral dAsturies.

Desque en 1991 Xuan Xosé Sánchez Vicente fueral primer diputáu escoyíu con un programa a favor de la oficialidá, hasta güei, cuasi un cuartu de sieglu dempués, el sofitu al asturianu y de forma específica a la oficialidá normalizóse y ta asumíu pola gran mayoría de los asturianos y asturianes, siendo una parte más del programa de delles de les formaciones con más pesu.

Dempués destes elecciones, y de tantos años de trabayu, la reivindicación de la oficialidá axunta güei a 17 de los 45 diputaos del parllamentu, más de  los que tien lactual partíu de gobiernu.

Les formaciones polítiques que se comprometieron colos sos votantes a defender la oficialidá (Podemos, Izquierda Xunida y Foro) han xuntar fuercies agora ya impulsar una reforma del Estatutu dautonomía quincluya esti estatus llegal pal idioma, trabayando pa convencer a los demás partíos de la necesidá de camudar esta situación inxusta ya inesplicable nun sistema democráticu.

Precisamos un consensu de 3/5 de la Xunta Xeneral pa modificar lEstatutu (27 diputaos). Yel momentu de forzar a los partíos tradicionalmente en contra a camudar la so postura, pa que sadapte a la realidá social, que yá la tien asumida con normalidá. Yel momentu de que los partidarios de la oficialidá que tán dientro del PSOE y el PP faigan el máximu esfuerciu posible pa convencer a los suyos de la necesidá desti cambéu.

Y los partíos que defenden la oficialidá han demostrar, ellí onde gobiernen, que la reivindicación de la oficialidá nun ye una pallabra dadornu nel so programa, estableciendo polítiques de normalización series y ambicioses nos conceyos.

Dende Iniciativa pol Asturianu siguimos trabayando dendel primer momentu de la llexislatura pa consiguir esti necesariu consensu, cada día más cerca. Los ciudadanos, la so movilización y trabayu pol idioma dende tolos ámbitos posibles, van ser al final, los que consigan camudar les vieyes rocees de los dirixentes políticos pa cola llingua del país.

Fonte: Iniciativa pol Asturianu

4 comentarios:

  1. Agora ye'l momentu precisu pa impulsar con fuerza, axustar y esixir a los partíos que formen l'arcu parlamentariu la so implicación na reforma del Estatutu buscando, trabayando y escorriendo el consensu mayoritariu p'acabar llogrando la oficialidá de la llingua asturiana. Yá toca.

    ResponderEliminar
  2. Nun hai motivos pa nun esfotase. Pue algamase.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.