2/7/09

La metada los gallegos falen gallegu como llingua materna


Una nueva encuesta fecha en Galicia indica que’l 50.3% de los habitantes de Galicia tienen el gallegu como la so llingua materna.

El 24.2% xorreció nel billingüismu en dambes les dos llingües, el gallegu y el castellanu, d’alcuerdu colos datos de la encuesta dirixida pol Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS).

L’estudiu, que foi realizáu en marzu dempués de les elleiciones al Parllamentu gallegu y espublizáu la selmana cabera, indica que namái'l 24.9% reconoz el castellanu como la so llingua materna.

3 comentarios:

  1. Caldria veure la distribució segons unitat poblacional (ciutat, poble, aldea), segons edat (el parlen més la gent vella o la jove), transvasament (persones amb una llengua materna que adopten l'altra com a pròpia) i transmissió (llengua "filial" comparada amb la materna). Vaja, que la foto està bé però s'hauria de veure la pel·lícula sencera :-)

    ResponderEliminar
  2. Ah, me'n faltava un: distribució segons nivell d'estudis i poder adquisitiu. Digueu-me classista però no deixa de ser important saber-ho.

    ResponderEliminar
  3. Desde siempre en Galicia se habló como lengua materna por la inmensa mayoría y de modo natural, y la prueba es que los miles de gallegos y gallegas de la diáspora incluyendo la gran cantidad de gallegos residentes en Asturias y particularmente en Gijón, desde siempre hablaron y hablan en gallego cuando coincidían y coinciden dos o más en cualquier lugar, en la calle, en un bar o cafetería, etc. y rara es la localidad medianamente importante don de no exista un centro gallego, casa de Galicia, o algo similar. Los descendientes de segunda generación y posteriores ya no, aunque lo entienden perfectamente porque sus padres y familiares siguen hablándolo con frecuencia en casa.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.