21/7/09

Novedaes pa la llingua galesa en Cardiff y Bruxelles


El Parllamentu británicu encamienta la tresferencia de competencies en materia llingüística de Londres a Gales. Los galeses puen dirixise a la Comisión Europea na so llingua materna, neto que catalanes, vascos y gallegos.

Pocos díes de diferencia separten les noticies apaecíes caberamente que confirmen l'avance de la llingua galesa, la más fuerte de tola familia céltica y la única, nel Reinu Xuníu, que tovía ta en condiciones de desafiar la hexemonía del inglès, tanto pol númberu falantes como pola reconocencia oficial. En primer llugar, un informe ellaboráu pola Comisión d'Asuntos Galeses del Parllamentu británicu encamentó de recién que la cámara retorne a l'Asamblea galesa les competencies sobre la llingua propia de Gales. Según desplica Eurolang, l'informe cunta col sofitu de tolos grupos parllamentarios, y ye un pasu más pa dotar de poder real a la cámara galesa, constituyida nel 1999, y que nel procesu de devolución -tresferencia de competencies de Londres a Cardiff- va per detrás d'Irlanda del Norte y, sobretoo, d'Escocia.
L'informe tamién encamienta que l'ámbitu de la llexislación seya "más definíu". Cymdeithas, una de les principales organizaciones na defensa del galés, cellebró l'anuncia, y demandó que la tresferencia se faga ensin más condicionantes qu'"entarden" el procesu de normalización del idioma.

D'otra banda, la llingua céltica tamién protagonizó un gran avance a escala europea, yá que dende’l pasáu 9 de xunetu los ciudadanos galeses puen dirixise por escritu a la Comisión Europea y recibir una rempuesta na so llingua. Esta midida, que nun da a la llingua l'estatus d'oficial, ye frutu d'un pautu ente’l Gobiernu del Reinu Xuníu y la Comisión, y los gastos dirán a cargu de Londres. Dende payares pasáu, el galés yá podia utilizase nel Conseyu d'Europa. Cola incorporación a la Comisión Europea, la situación del galés equipárase a la del catalán, el vascu y el gallegu. Esperamos que l’asturianu nun tarde demasiáu n’andar esi camín européu, n’algamando la oficialidá.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.