6/7/09

La Llei de Llingües aragonesa


El Gobiernu aragonés torna a proponer la Llei de Llingües. Fai años que les entidaes culturales d'Aragón reclamen una llei que protexa les llingües propies del país, el catalán y l'aragonés.
Aragón continúa lloñe de tener la so Llei de Llengües porque los socialistes aragoneses decidieron que la regulación del catalán y l'aragonés, les dos llingües minorizaes del país, nun cuerre priesa.
El PSOE, decidiera tirar p’alantre dempués que’l so sociu de Gobiernu, el Partíu Aragonès (PAR) s'opusiera al proyeutu de llei que reconoz, por exemplu, el drechu de los falantes de les dos llingües minorizaes a dirixise a l'alministración nel so idioma, pero ensin oficialidá. El PAR, como’l Partíu Popular, ñeguen que la llingua falada a l'estremu oriental d'Aragón seya’l catalán -escontra lo que dicen toles autoridaes llingüístiques- y refugaran una llei qu’incluya esta denomación.

El PSOE ye’l partíu mayoritariu na cámara aragonesa, con 30 escaños d'un total de 67. El PP y el PAR tienen 23 y 9. Los dos partíos restantes (Chunta Aragonesista, CHA) ya Izquierda Unida de Aragón, tienen 4 y 1 escañu, y son los más favoratibles a una llei de máximos pa les llingües. Especialmente la CHA, qu’aspira a la cooficialidá de les tres llingües (catalán, aragonés y castellanu).

Les dos llingües tán reconocíes na llexislación autonómica, pero fai falta la Llei de Llingües pa desendolcar una regulación del estatus de la llingua, el so usu y normalización, y los drechos de les respeutives comunidaes llingüístiques. Hai en marcha una campaña pa reclamar que’l Gobiernu cumpla d'una vegada la promesa d'una Llei en materia llingüística. Llei de llingües, sí tién el sofitu d'un bon númberu d'entidaes culturales, sociales y académiques aragoneses, amás de robles individuales.

1 comentario:

  1. Nun sé por qué me sona muncho esto a daqué mui cercano a nós xD.

    Puxa les Llingües, Pelayu!

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.