24/7/09

La merca de llibros baxa un 7%


La merca de llibros amenorgó cuasi un 7% n’España en rellación a 2008, según el Barómetro de Hábitos de Lectura.
La merca de llibros realizada nos caberos doce meses disminuyó cuasi un 7 % n’España en rellación al mesmu períodu en 2008, según la encuesta trimestral del Barómetro de Hábitos de Lectura y Compra de Libros, ellaborada por Conecta Research & Consulting pa la Federación de Gremios de Editores de España (FGEE), col patrociniu de la Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas del Ministerio de Cultura.

L’informe señala qu’un 51,0% de la población mayor de 14 años entrevistao mercó dalgún llibru nos caberos doce meses énte un 57,9% que lo fizo nel mesmu períodu del añu anterior. Tamién, el documentu afita que l’actual porcentaxe de llectores españoles asítiase nel 54,7% de la población mayor de 14 años nel segundu trimestre de 2009 y d’ellos, un 41,2% afita lleer llibros diaria o selmanalmente.
Amás de los llectores frecuentes, otru 13,5% diz ser llector ocasional, ye dicir, llee dalguna vegada al mes o al trimestre. Ente los non llectores, un 45,3% diz nun lleer y, d’éstos, un 31,6% afita que nun lo fai enxamás.
El Barómetru revela tamién que les muyeres (el 59,1%) se caltienen como más llectores que los homes (el 50,1%), en tolos tramos d’edá, sacante nos mayores de 65 años, y en tolos niveles d’estudiu. La media d’hores selmanales dedicaes a la llectura ye 6,2 y el númberu mediu de llibros lleíos nel caberu añu ye de 8,9. Les llibreríes siguen seyendo’l llugar cimeru onde mercar llibros y el porcentaxe de llectores qu’acudió a biblioteques nel segundu trimestre de 2009 foi del 28%.

El 74% de la población llectora llee por entretenimientu anque hai que destacar que, ente los xóvenes de 14 a 18 años, un 39,6% llee por motivos d’estudiu. Esti motivu elévase al 53,4 por cientu ente los de 10 a 13 años. La media de llibros lleíos al añu por esta franxa ye de 9,0 llibros.
Al analizar la rellación ente’l vezu llector y el núcleu de residencia, el Barómetru sorraya la diferencia nel porcentaxe de llectores nel ámbitu rural y l’urbanu. Los qu’habiten en poblaciones de mayor númberu d’habitantes superen en más de 20 puntos a los de fasta 10.000 habitantes ensin que pel momentu s’aprecie una meyora de la tasa de llectores nes poblaciones más pequeñes. D’ehí la importancia qu’algama la potenciación de la llectura nestes poblaciones, onde reside’l 21,4% de la población española.
Al interpretar los datos, hai que decatase, según el informe, que si bien l’hábitat ye importante, al estudiar les práutiques llectores, éstes desplíquense non tanto pol tamañu del mediu poblacional como porque nos núcleos rurales y de menor tamaño concentren más población de Tercer Edá y ensin estudios.

Un 91,8% de los entrevistaos tienen al castellanu como idioma nel que lleen davezu llibros. Un 5,2% lleen davezu en catalán, otru 1,3% failo n’inglés, un 0,6% en gallegu, un 0,5% en francés y el 0,2% n’euskera. Notros idiomes estranxeros lléese un 0,4%. Nada se diz del asturianu por nun ser tovía oficial.

Como datu curiosu, el Barómetro pon de relieve que l’índiz de llectura elévase a un 76,4% ente los llectores de periódicos y un 42,3% ente los de revistes y tamién qu’un 22,8% lleen llibros, periódicos y revistrs al traviés d’Internet. Un 14,8% llee cómics.
El mayor porcentaxe de llectores de periódicos obtiénse nes edaes intermedies. L’alta tasa que s’observa ente los que tienen ente 19 y 24 años ta mui influyida pola llectura de diarios deportivos y prensa de baldre.
En rellación a los vezos de mercar llibros y amás de los datos señalaos al principiu, el Barómetro pon de relieve qu’un 34,1% mercó llibros non de testu, lo que supón cuasi 10 puntos menos que’l 43,8% algamáu nel mesmu períodu de 2008. Los compradores de llibros de testu malpenes rexistren variaciones, yá qu’un 29,3% mercó dalgún llibru de testu nos caberos doce meses énte’l 29,6% algamáu en 2008.

(Fonte:Europa Press)

1 comentario:

  1. Cola crisis resiéntese tamién la venta de llibros, y la xente acude a les biblioteques que ye pereconómicu y sanu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.