12/7/09

La presidenta de l'Academia de la Llingua pidi a los políticos que seyan conscientes de la so responsabilidá si nun oficialicen la llingua asturiana


La presidenta de la Academia de la Llingua, Ana Cano, pidió a los cargos políticos a nivel autonómicu que "seyan conscientes de lo que faen y de la so responsabilidá" si nun declaren oficial la llingua asturiana na próxima reforma del Estatutu d’Autonomía.
Foi ún de los puntos claves que comentó, al respeutu de so llabor al frente de l’Academia, cargu nel que foi reelexida de recién. Amuesóse segura de que la llingua asturiana desapaecerá "nun tardando muncho tiempu", si nun s’aplica esta midida.
"Ye un problema seriu y nun ye’l momentu d’abordalu agora", señaló Cano, "pero nel momentu en que na reforma del Estatutu s’aborde esi puntu sedrá una de les claves, y yo espero qu’eso se puea solucionar".

Al respeutu las dificultaes plantegaes a priori pa que PSOE y PP, los dos partíos mayoritarios, aceuten la oficialidá, Cano declaróse "optimista por natura". "Creo firmemente que nun hai otra posibilidá, porque si non la llingua acaba desapaeciendo, y nun tardando muncho seguramente". Por esti motivu, la presidenta de l’Academia anunció que trabayará "tolo que puea pa que tengamos esa reconocencia y espero que los políticos que nesi momentu tengan que defender esa cuestión seyan conscientes d’ello, y si non, que seyan conscientes de lo que tán faciendo, de la responsabilidá que tienen".
Cano incidió en que "nun hai alternativa" a la oficialidá, porque "nun hai otru tipu de llei". "Nun val dicir qu’eso se pue facer ensin cooficialidá, porque nun podemos escaecer que nel marcu políticu nel que nos movemos, que ye España, el país al que pertenecemos todos, la llingua ye oficial o nun lo ye". "La única manera", añedió, "de que los falantes de les llingües minoritaries tengan los drechos reconocíos ye cola declaración d’oficialidá nel Estatutu d’Autonomía, lo mesmo que se fizo nel estatutu d’otres comunidaes".
"Nun se pue dicir que tamos a favor de la llingua y qu’Asturies ye una comunidá billingüe y resulta qu’una tien unos drechos y la otra non", comentó.

"Hai que declarar l’asturianu oficial nel Estatutu d’Autonomía, y a partir d’ehí, lo que sí se pue facer ye negociar cómo se va facer realidá esa oficialidá", esclarió. "Eso dependerá de les distintes comunidaes, porque los procesos y les realidaes sociollingüístiques nun son iguales nunos sitios que notros, y l’Academia siempres tuvo abierta al diálogu nesta cuestión", afitó.

(Fonte: Europa Press)

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.