La investigación de recién llevada a cabu por Judith Wylie y Gerry Mulhern de la Escuela Universitaria de Sicoloxía la Reina de Belfast indicó qu’hai ventaxes pa los neños que tán seyendo educaos n’Escueles de mediu irlandés. De banda del obviu beneficiu cultural y social del billingüismu, son beneficios cognitivos reales de ser billingüe. La investigación – la primera de la so clas implicando los aspeutos de seutor de mediu irlandés - na ‘memoria de términu curtiu' y ‘memoria llaborable' en neños escolares de primaria. Wylie desplicó, “la memoria curtia y la memoria llaborable son centrales ya importantes en tou deprendimientu, de fechu xeres diaries como llectura, el razonamientu y l’aritmética mental confíen fuertemente nestos procesos. Utilizando prebas normallizaes de memoria verbal y visual, la nuesa investigación de grupos comparaos de neños d’escuelas de mediu irlandés con neños del más avezáu escueles úniques n’inglés na Irlanda nortiega.”
Los resultaos indicaren que neños qu’asistieron a escueles de mediu irlandés significativamente superaren a aquellos de mediu inglés. De media, neños de 8 años y neños de 10 años d’escueles de mediu irlandés superaren a neños d’una edá asemeyada de les escueles úniques n’inglés. Amás el descubrimientu más dramáticu yera que neños de 8 años de mediu irlandés actuaron como mínimu asina y en varies árees meyor que, neños de 10 años d’escueles únicas n’inglés.
Réamaí Mathers d'Iontaobhas na Gaelscolaíochta (La confianza pola educación de mediu irlandés) dio la bienllegada a esta anuncia, “Esti trabayu añede más evidencies al cuerpu cada vegada más indiscutible de bona ciencia qu’amuesa que neños que son educaos n’escueles de mediu irlandés nun solo tán recibiendo el beneficiu de dos llingües sinón tamién tán recibiendo ventaxes educatives tanxibles. Nes árees d’inglés y matemátiques, demostróse que nos caberos tres años el llogru na educación de mediu irlandés foi más alto que la media de la Irlanda nortiega.” Mathers continuó, “Esta investigación ye otra afirmación poles nueses escueles non namái na so función nel resurdimientu de la nuesa llingua vernácula sinón, debío a los procesos mentales funcionales fondos implicaos nel billingüismu, na so función como centros d’escelencia na educación. La Educación de mediu irlandés ta proporcionando neños colos niveles más altos de llogru."
No coneixia aquest informe, gràcies.
ResponderEliminarDe totes maneres, no n'és el primer i si hem de fer cas dels efectes de tots els anteriors, aquest tampoc no farà ni tan sols reflexionar a un sol monolingüe.
Ja pots xiular si l'ase no vol beure...