17/7/09

LLECTURES DE BRANU




Vamos facer un repasín por dellos llibros que podemos meter nel paxu la playa o na mochila d'escursión, pa esfrutar cola nuesa llingua esti branu. Fáciles de lleer en cualesquier llugar. Hai éstos y munchos más. Pa entamar:

¡Pa echar unes rises!. Antoloxía del monólogu modernu. VV.AA., ed. Trabe.
Dellos autores faen esta modernización del monólogu asturianu, actualizáu a los nuesos tiempos, con gran éxitu de llectores, pa mexate...
Y nun ye picardía.... Montserrat Garnacho, ed. Trabe (edición billingüe).
Un trabayu de recoyida oral de esta autora, acompangáu de les illustraciones del pintor Inocencio Urbina, onde nos amuesa un garrapiellu de cosadielles picardioses d'una mena mui prestosa pa buscar la solución.

Si mos presta aprovechar el bon tiempu pa conocer la xeografía del país cola pareya o tola familia, mete-y na mochila'l llibru:

21 rutes de senderismu per Asturies. Bertu Ordiales y Guillermo César Ruiz, ed. Trabe.
Una riestra d'escursiones pel país, con fiches básiques del tiempu, percorríu, dificultá, accesu, etc, amás cunta con un glosariu de les especies de flora y fauna n'Asturies col nome autóctonu, xunto perbones semeyes y un estilu personal na descripción de les rutes mui afayadizu.

Unos clásicos que nun falten, p'atopar nes biblioteques pues tán catalogaos como agotaos na so edición:
Hestoria Universal de Paniceiros. Xuan Bello, ed. Ambitu.
Ún de los llibros más afamaos de la moderna lliteratura asturiana d'ún los escritores de mayor éxitu. Una hestoria intimista d'un mediu que se desanicia.
Muyeres que cuenten (Antoloxía de narrativa escrita per muyeres). VV.AA., ed. Trabe.
Rellatos curtios d'una esbilla de siete escritores asturianes, incluyida la desapaecida María Teresa González, que ye una ayalga de la nuesa lliteratura.

Los nomes de las cousas. Nené Losada Rico, ed. Trabe.

Un migayu de la meyor poesía.N'alcordanza de la decana de les Lletres Asturianes, que mos dexara esti añu. Poesía de calter.

Y pa finar una de les tornes n'asturianu más encamentaes:
El Principín (A. de Saint-Exupéry). Torna de Xosé Lluis García Arias,ed. Academia de la Llingua Asturiana.

¡BONES LLETRES DE BRANU!


1 comentario:

  1. Perbones les recomendaciones que nos fai Xira y que nun tien desperdiciu nengún; pa entamar la de "El Principín" como exemplu de la bona llectura, y dempués ya que tamos de vacancies cualesquier de los dos mencionaos en primer y segundu llugares polo festivu de los temes suxeríos; pa caminar per Asturies perbonu ye'l llibru sobre les 21 rutes de senderismu, y si entá queda tiempu podremos lleer cualesquier de los que quedan por nomar y que tien un calter más seriu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.