9/7/09

El Manifiestu de la UNESCO sobre la biblioteca de 1994

La llibertá, la prosperidá y el desendolque de la sociedá y de los individuos son valires humanos fundamentales. Estos solo se podrán algamar per aciu la capacidá de ciudadanos bien informaos pa exercer los sos drechos democráticos y desempenar un papel activu na sociedá. La participación constructiva y la consolidación de la democracia dependen tanto d'una educación satisfactoria como d'un accesu llibre y ensin llendes a la conocencia, el pensamientu, la cultura y la información.
La biblioteca pública, puerta llocal p'haza la conocencia, constitúi un requisitu básicu pal deprendimientu a lo llargo los años, pa la toma dixebrada de determinos y el progresu cultural del individuu y los grupos sociales.
Esti Manifiestu proclama la fe de la UNESCO na biblioteca pública como una fuercia viva pa la educación, la cultura y la información y como un axente esencial pal fomentu de la paz y del bientar espiritual per aciu del pensamientu d'homes y muyeres.
D'esta miente, la UNESCO afalaga a les autoridaes nacionales y llocales que dean soporte y se comprometan activamente nel desendolque de les biblioteques públiques.

La biblioteca pública
La biblioteca pública ye un centru local d'información que facilita a los sos usuarios toles clases de conocencia ya información.
Los servicios de la biblioteca pública realícense sobre la base d'igualdá d'accesu pa toles persones, ensin tener en cuenta la so edá, raza, sexu, relixón, nacionalidá, idioma o condición social. Ye mester ufiertar servicios y materiales especiales p'aquellos usuarios que por dalguna sida nun puen facer usu de los servicios y materiales ordinarios, por exemplu, minoríes llingüístiques, persones con discapacidaes o persones n'hospitales o en prisión.
Tolos grupos d'edá tienen d'alcontrar material amañosu a les sos necesidaes. Les coleiciones y los servicios han d'incluyir tou tipu de soportes afayadizos, tanto nes modernes teunoloxíes como en materiales tradicionales. Son de necesidá la so alta calidá y adecuación a les necesidaes y condiciones llocales. Los materiales han reflexar les tendencies actuales y la evolución de la sociedá, asina como la memoria del esfuerciu y la imaxinación de la humanidá.
Nin los fondos nin los servicios han de tar amarraos a dalguna censura ideolóxica, política o relixosa, nin a presiones comerciales.

Misiones de la biblioteca pública
Les siguientes misiones clave, tocántenes a la información, l'alfabetización, la educación y la cultura, habrán ser la esencia de los servicios de la biblioteca pública:
1. Crear y consolidar los vezos de llectura en los neños dende los primeros años.
2. Sofitar la educación, tanto individual comu autodidauta, asina como a la educación formal en tolos niveles.
3. Brindar posibilidaes pal desendolque personal creativu.
4. Afalar la imaxinación y creatividad de neños y xóvenes.
5. Fomentar el conocimientu del padrimoniu cultural, la valoración de les artes, de los llogros ya innovaciones científiques.
6. Facilitar l'accesu a les espresiones culturales de toles declaraciones artístiques.
7. Fomentar el diálogu intercultural y favorecer la diversidá cultural.
8. Emprestar sofitu a la tradición oral.
9. Garantizar a los ciudadanos l'accesu a tou tipu d'información de la comunidá.
10. Atender servicios afayadizos d'información a empreses, asociaciones y agrupaciones d'ámbitu llocal.
11. Facilitar el progresu nel usu de la información y el so manexu per aciu de medios informáticos.
12. Emprestar sofitu y participar en programes y actividaes d'alfabetización pa tolos grupos d' edá y, de ser mester, anicialos.

3 comentarios:

  1. Preciosa foto de la Biblioteca Pública en la cai Xovellanos de Xixón la que encabeza esti artículu.

    ResponderEliminar
  2. La Biblioteca Pública, es la fuerza viva para la educación, la cultura, la información y el conocimiento... Es la fuerza viva para el cambio social. Es la institución universal capaz de transformar, con una cultura de paz, igualdad y libertad, a los ciudadanos. Libros y lectura para la vida, más y mejores servicios de información para todos, mayor identidad y diversidad cultural, nos tiene la biblioteca pública... Apostando al porvenir, de mejores ciudadanos, mejores seres humanos... Bienvenidos sean los cambios! Renny Granda. Bibliotecólogo UCV.

    ResponderEliminar
  3. Amás, l'accesu llibre y universal a la información y la cultura ye un arma escontra los condicionantes sociales.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.