18/7/09

3 de cada 4 ciudadanos del Estáu fai un añu que nun van a la biblioteca


La mayoría confiesen que nun-yos interesa nin la danza nin tampoco’l teatru. Un 40% afita que nun lleen enxamás.
Los vezos d'ociu cultural nel Estáu español namái tienen ésitu cuando se trata de música, cine y llectura, per esti orde. Les preferencies de los encuestaos pol Centru d'Investigaciones Sociolóxiques (CIS), son, en primer llugar, la música (col 70,5%), en segundu llugar, el cine (col 59,9%) y, en tercer llugar, la llectura (col 59,2%).Ente les actividaes culturales que faen los entrevistaos pol CIS, destaca qu’un 72,2% nun foron a la biblioteca nun añu, el 77% nun tien dengún interés pola danza y el 64,2% nun da denguna importancia al teatru. El desinterés poles actividaes culturales tamién implica una desconocencia de los nuevos formatos colos que se pue consumir esta cultura. Un 51,7% de los entrevistaos supieron de la esistencia del llibru lletrónicu nel momentu en que se-yos entrugó nesti cuestionariu y un 81,1% afita qu’enxamás lu usaren.
Anque la llectura ye’l tercer vezu cultural en cantidá, un 39,4% de los ciudadanos entrevistaos, a la entruga de cuándo lleen, retrucaron "enxamás” o "cásique enxamás". En cambiu la cantidá de ciudadanos qu’afita que llee "cada dia" o "cuasi cada dia" baxa fasta la metada, un 20%. En contraste, un 64% de les persones que retrucaron el cuestionariu creyen que n’España lléese poco. Ye dicir, munchos de los que cuasi nun lleen reconocen que habríen de meyorar el so nivel de llectura. Más estrañu resulta entá’l 24% que creye que nel reinu lléese muncho o enforma, yá que son difíciles d'emmarcar dientro de los que nun lleen enxamás o de los que lleen cada dia. Cuasi un 40% de los qu’enxamás lleen nun lo faen porque dicen que nun-yos interesa la llectura, acompáñenlos col 21% los que nun tienen tiempu y col 19% los que confiesen que prefieren dedicar el so tiempu d'ociu a otres actividaes.

Al aviesu son namái un 15% los qu’opinen que de magar la llectura algámase un deprendimientu y una meyora cultural. Pesia too, si s'analiza los xéneros más consumíos ente los llectores atopamos que nel ránquing namái hai novela.Lo más curioso del casu, ye que tolos encuestaos destaquen que s'ha de fomentar la llectura, sobremanera ente neños y adolescentes, pero namái 3 de cada 4 lo defenden si ello implica que s'ha gastar dineru.

(Fonte: Europa Press)

1 comentario:

  1. Les xóvenes xeneraciones -y gracies a los mayestros y mayestres que fomenten de manera exemplar nes escueles del Principau dende fai munchos años con perbonos planes d'usu de les biblioteques de los centros- prautiquen y frecuenten muncho más la llectura que los sos pás, amás de tener munchos meyores medios y facilidaes.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.