4/11/11

L'asturianu carez la situación de RTPA


DAMIÁN BARREIRO. UVIÉU
La situación que vive l'Ente de Comunicación y, en concreto, la RPA, va facer que la programación n'asturianu vaiga a menos. Asina, l'espaciu deportivu ¡Acuto!, presentáu por Carlos Suari, ye'l primeru nesta llingua que va desaparecer de la programación de la radio pública. Suari llegó a un alcuerdu cola productora Ten con Ten pa dexar preparaos tolos ¡Acuto! d'equí a la fin d'añu, pero yá ensin conteníos d'actualidá nin entrevistes. Esti mesmu 3 de payares, el presentador grabó l'últimu espaciu.

El programa emítese tolos domingos a les 14 hores y ta dedicáu a falar de les dances, los bailles, los xuegos y los deportes tradicionales d'Asturies. Según afirma'l presentador, l'impagu de les factures, la inseguranza y la falta de comunicación y apoyu dexa a los proveedores en mui mala situación, «creo que tovía peor que la que viven los trabayadores, porque nós nun tenemos contratu nin sindicatu que nos apoye, pero sí obligaciones tributaries y responsabilidaes morales que pesen como llábanes».

Pel momentu, Suari va siguir presentando A galmiaes en TPA, porque pel momentu, l'espaciu onde s'inclúi –Al Aldu– va siguir n'emisión. Sicasí, el presentador esplica que munchos collaboradores de la casa yá tán pensando en reducir la collaboración o rescindila porque creen, «polo menos nel mio casu», que tán faciéndolos responsables d'una situación «na que los que tenemos menos marxe operativu y reivindicativu somos nós, los collaboradores».

Asina, esplica que quiciabes l'audiencia nun sabe que bona parte de la programación sal pol trabayu de los collaboradores, «que nun somos del cuadru de personal nin tampoco emplegaos de les productores privaes», y añade qu'Al Aldu presenta les mesmes dificultaes que los demás programes de la RTPA, «onde cada collaborador va decidir hasta ónde llega la so paciencia».

Fonte: Les Noticies

10 comentarios:

  1. El nueso apoyo total pa la RTPA, puxa Asturies.

    ResponderEliminar
  2. I quants programes en castellà "van dir a menos"? O els programes que desapareixen en asturià seran substituïts per programes en castellà?

    ResponderEliminar
  3. va a ser asina, desapaeceran programes n'asturianu y emitiran otru en castellanu,pa esto hai perres.

    ResponderEliminar
  4. El problema ye que la RTPA nun apostó fuerte dende'l so primicipiu y favoreció a sabiendes a munchos personaxes que nun lo merecíen nin de lexos y agora ta pagando les consecuencies. Ye una pena.

    ResponderEliminar
  5. La llarga y prieta man del...8 de noviembre de 2011, 13:26

    La llarga prieta man del PSOE de Tini y los sos secuaces aparez otra vegada na RTPA colos abusos y privilexios pa dalgunos de la so cuadrilla. Agora lleguen los disgustos y elrechinar de dientes, que pagamos los más inocentes de llugar, los lluchadores pola oficialidá y la pervivencia de la llingua.

    ResponderEliminar
  6. ¿Y les responsabilidaes...?9 de noviembre de 2011, 21:10

    Ente munchos llistos matáronla y ella solina muérese. Hai que d'esixir responsabilidaes a munchos "próceres" de la clas política asturiana.

    ResponderEliminar
  7. ¡Munches gracies, donoso PSOE! tamién llograsti acabar cola TPA, cosa o ente que atopes desgráciasla. Otro gran llogru de los del zampatortielles & company.

    ResponderEliminar
  8. Ye como una maldición...10 de noviembre de 2011, 14:17

    Ye como una maldición que yos escuerre, estos sociatas too lu que cinquen xingar y estropeiar.

    ResponderEliminar
  9. Por eso mesmu hai que sofitar y lluchar abondo pola TPA, ye'l momentu y l'ocasión.

    ResponderEliminar
  10. Una RTPA 100% n'asturianu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.