8/11/11

L'ALLA edita la revista dixital de divulgación científica en llingua asturiana "Ciencies"


L'Academia de la Llingua edita n'internet 'Ciencies', revista de divulgación científica en llingua asturiana.

Esti miércoles sal, al traviés d'internet, 'Ciencies. Cartafueyos asturianos de Ciencia y Teunoloxía', una revista de formatu dixital y periodicidá añal, dedicada a la divulgación del conocimientu científicu y teunolóxicu, y editada en íntegramente en llingua asturiana.

Esti primer númberu presentóse esti llunes en rueda de prensa. Compareció'l direutor de la espublización, Carlos Lastra, el vicerrector d'Investigación de la Universidá d'Uviéu, Santiago García, y la directora de l'Academia de la Llingua Asturiana, Ana Cano, institución qu'apadrina la publicación.

'Ciencies' tará disponible, en formatu PDF, na páxina web de l'Academia de la Llingua Asturiana a partir d'esti miércoles. Ye, en pallabres de la propia Cano, una "revista dixital que tien como oxetivu espardir na sociedá asturiana los avances y investigaciones científiques y teunolóxiques, emplegando pa ello la llina y con una perspeutiva divulgadora que favoreza la comprensión de los temes per parte de los llectores interesaos nestos ámbitos".

Asina, el so primer númberu ufre reportaxes dedicaos a temes como los nanomateriales, los xenomes y el cáncer, o les races autóctones asturianes, amás de temes como'l patrimoniu xeolóxicu ástur o l'espaciu mediuambiental asturianu y la so fauna. En total, son nueve los artículos ufiertaos ellaboraos por diferentes autores.

Cano destacó la importancia d'esta espublización nel llabor de normalización de la llingua asturiana. Asina, señaló que "si la llingua alquirió calter de normalidá nos ámbitos lliterariu y periodísticu, nun se pue dicir lo mesmo del científicu y el teunolóxicu, onde l'emplegu del asturianu ye muncho más pequeñu, y de xuru poles dificultaes propies del usu d'una llingua minoritaria y pol menor númberu d'usuarios y conocedores de la mesma nesos ámbitos".

Carlos Lastra, pela so parte, foi l'encargáu d'esgranar, al traviés d'un estensa esposición, los diferentes artículos ufiertaos nesti primer númberu, mientres que'l vicerrector mostró la so satisfacción pol entamu d'esti proyeutu: "como asturianu, como científicu y como vicerrector".

Fonte: Europa Press

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.