29/7/11

“Semana Negra”: aculturación, escurantismu y feria



Con motivu de la nueva edición de la “Semana Negra” l’Asociación Cultural N’Ast, l’Atenéu Cultural Xuan María Acebal y el Coleutivu d'Estudiantes escontra la "Semana Negra", manifiesten la so refuga al festival nel siguiente comunicáu:

La “Semana Negra” tien un calter cultural más que cuestionable, y lo que rescampla ye que nin recueye nin respeta la realidá cultural y llingüística d'esti País. Y acullá del cosmopolitismu astractu que tien por bandera pa xustificar la so nula representatividá cultural y social col pasu de los años vien convirtiéndose cada vuelta más nuna gran feria que provoca protestes vecinales allá por onde s'instala y que se carauteriza por una estraña y pocu nidia organización financiera.

Poro queremos desixir que s’espublicen toes y cauna de les cuentes de la "Semana Negra” a lo llargo d'estos años, asina como la fin del fuerte y privilexáu tratu de favor que recibe del Ayuntamientu de Xixón tantu nel aspeutu económicu como nel loxísticu.

Consideramos amás que'l nuevu gobiernu municipal del conceyu de Xixón tien una coxuntura más que favoratible pa zarrar esti espilfarru y esti insultu a la cultura asturiana. Esperemos que nun esbardie esta ocasión decepcionando a una amplia mayoría ciudadana.


Fonte: Infoasturies

8 comentarios:

  1. Investigaores trabayandu nel campus...29 de julio de 2011, 13:15

    La Semana Negra ye un insultu a la intelixencia, al ambiente universitariu del so emplazamientu, un mercadillo o rastru más que fai la competencia ¿deslleal? al restu los comerciantes de la ciudá, una fábrica de ruidu intempestivo y antiecolóxicu a toos los niveles posibles, y un criaderu de problemes, amás de un desmán económicu del que'l verdaero y únicu beneficiau ye'l caradura del mexicanu farsante que vien una vegada a Xixón pa llenar el so bolsillu y poder vivr asina tol añu en Méxicu, o seya una verdadera llaceria ¿Cuándo va acabase con esta farsa pseudocultural que ye el hazmerreír del mundiu lliterariu?

    ResponderEliminar
  2. Fai tiempu que los organizadores de la selmana negra renunciaron a tener una Feria de la cultura llibre, plural y en la que pueda tener accesu tol mundu (incluyida l'asturiana por supuesto)al contrariu prefirieron el beneficiu económicu del consumismu salvaxe.

    ResponderEliminar
  3. amás el mexicanu esi ye un enemigu encarnizáu de la llingua asturiana.

    ResponderEliminar
  4. He mirat el web d'aquesta gent i, a méz que la paraula Asturies o asturianu no hi surt més que en un parell de llocs (generalment precedit de "región"), m'ha sorprès la insistència en la llengua dels títols que opten als premis:

    - A la mejor novela de fantasía, ciencia ficción o terror publicada originalmente en castellano en 2010

    - A la mejor novela histórica
    publicada originalmente en castellano en 2010

    - A la mejor novela negra
    publicada originalmente en castellano en 2010

    - A la mejor primera novela negra publicada originalmente en castellano en 2010

    - Al mejor libro de no ficción sobre tema criminal publicado originalmente en castellano en 2010

    - Concurso de cuentos de temática negra y libre acceso

    Aquest últim suposo que se l'han descuidat.

    ResponderEliminar
  5. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  6. L'anterior que robla como anónimu, amás d'ignorante y faltosu ye d'ideoloxía facista.

    Dende hai tiempu voi siguiendo dellos blogues "asturianistes" onde se tá dando abellugu a comentarios xenófobos escritos por "nacionalistes neolliberales" que s'asitien nes posiciones ideolóxiques y/o polítiques que defiende la estrema derecha al estilu Intereconomía, Jiménez Losantos, etc.
    Pienso que dende los medios deberíeis ser más cuidadosos a la hora d'almitir esti tipu de comentarios, que escondiéndose tres la islamofobia y la criminalización de los inmigrantes, tan faciendo apoloxía del totalitarismo facista.

    ResponderEliminar
  7. acomplexaos más bien3 de agosto de 2011, 13:07

    si, ye un vezu tamién nesti blogue, que nun se qué forgaxa intelectuales entren que paecen de la más rancia derechona. Amuesen el so complexu d'inferioridá col tema más recurrente: cagar pa Cataluña y pa tolo catalán.

    ResponderEliminar
  8. al que robla como anónimu, los palestinos nun son moros, son árabes.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.