23/7/11

L'ALLA propón al Gobiernu amosar cola TPA'l so compromisu col asturianu



DAMIÁN BARREIRO. UVIÉU - Ana Cano, presidenta de l'Academia de la Llingua Asturiana (ALLA), afirmó que'l Gobiernu nuevu d'Asturies pue amosar el so compromisu cola normalización llingüística al traviés de la presencia del nuesu idioma nos medios de comunicación publicos, «por exemplu, nos informativos, dalgo pa lo que yá hai xente preparao». La presidenta de l'ALLA dixo que la institución nun taba satisfecha «de nenguna manera» cola presencia del idioma na RTPA y indicó qu'esta tendría que ser mayor, «como amuesen tolos estudios sociollingüísticos y l'audiencia de los programes n'asturianu, que ta perriba de los que s'emiten en castellanu». Otra manera, apuntó que los espacios nel nuesu idioma nun tienen que quedar na cultura, el folclor o la propia llingua, «que ye lo que de momentu ta faciéndose».

La máxima dirixente de l'Academia dixo estes palabres esti 22 de xunetu na sé de la institución, onde l'Academia presentó un exemplar nuevu de los sos Cartafueyos normativos, concretamente'l dedicáu al léxicu de los medios de comunicación. Con estes propuestes normatives, la institución quier fixar la espresión n'asturianu de los términos más usaos nos medios de comunicación, como son la tipoloxía, la organización y les estructures de funcionamientu d'estos medios, y, per otru, del léxicu xeneral de la prensa, radio y televisión. Amás, esti testu ufierta propuestes d'espresión y llocución pal so emplegu nos contestos periodísticos y informativos.

Otra manera, preguntada pol organigrama que tendría que tener la política llingüística dientro del Gobiernu nuevu d'Álvarez-Cascos, Ana Cano dixo que lo importante nun yera si esto diba concretase al traviés d'una Dirección Xeneral o una Oficina: «Lo importante ye la política llingüística que desenrrolle la propia Conseyería de Cultura y qu'esta sía seria, amañosa, programada a mediu y curtiu plazu, que tenga oxetivos, fases y presupuestos. Y, amás, qu'haya un balance de los resultaos».

Na rueda de prensa de presentación del Cartafueyu normativu nuevu tamién compareció l'académicu Xosé Antón González Riaño, que señaló que la presencia del asturianu na TPA dientro del procesu de normalización ye dalgo «mui simbólico y importante». Asina, señaló que si de verdá hai voluntá de facer una política llingüística seria, «la TPA tendría que tener un informativu diariu n'asturianu. Cuando esi pasu se dea, el compromisu va ser creyible». L'académicu tamién señaló que yera necesario la xeneralización de la ufierta educativa d'asturianu nos centros privaos y concertaos y la reconocencia de la especialidá pal profesoráu.

Fonte: Les Noticies

2 comentarios:

  1. Pa la mio opinión muy acertada y realista esta propuesta de l'Academia pocu que dicir quedome coles pallabres d'Ana Cano la Llingua nun tienen que quedar na cultura, el folclor o la mesma llingua.

    ResponderEliminar
  2. Asina hai que proceder...

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.