14/7/11

Propuestes de Cascos: positives pero nun ye enforma


N'Ast considera que les propuestes d'Álvarez Cascos son un cambéu positivu pero insuficiente.

Nun comunicáu asoleyáu esti día, N’Ast considera probes los compromisos llingüísticos del discursu istitucional de Cascos, cualisquier midía que nun incluya la oficialidá de la llingua asturiana ye insuficiente y va a la escontra de los drechos humanos más ellementales.

Na opinión de l'Asociación Francisco Álvarez Cascos, nel discursu institucional que pronunció’l martes na Xunta Xeneral como candidatu a la presidencia d’Asturies, tuvo lliteralmente la viniente referencia a la llingua asturiana: “como parte muy importante de la cultura asturiana desarrollaremos la Ley de Uso y Promoción del Bable/Asturiano de 1998 y apoyaremos a la creación literaria de nuestros escritores”.

Dende N’Ast si bien valoren de manera positiva que’l futuru presidente d’Asturies asuma la necesidá d’avanzar na actual rialidá xurídica del asturianu, nun puen dexar de considerar insuficiente cualesquier midida que nun contemple una declaración d’oficialidá, pos el “problema” de l’actual realidá del asturianu nun pue amenorgase a dellos aspeutos institucionales o lliterarios, sinón qu’implica la reconocencia política de los asturfalantes como suxetos efeutivos d’unos drechos humanos y civiles de primer orde como son los drechos llingüísticos.

Fonte: Asturnews

12 comentarios:

  1. Sí, ye positivu pero insuficiente.

    ResponderEliminar
  2. Tamos entamando, hom...14 de julio de 2011, 19:59

    Paciencia, home, qu'esta función entá nun entamó tan siquier, esta llexislatura col Foro Asturies seguru que ye la bona ¡ánimu y a lluchar asgaya pola llingua!

    ResponderEliminar
  3. eso de "desarrollaremos la Ley de Uso y Promoción..." fartó dicilo Areces siempre qu'había elleiciones.... pa quedar como tábemos.

    ResponderEliminar
  4. Nati del cerilleru14 de julio de 2011, 23:19

    Ye que'l lema políticu d'Areces ye: "Engañar, engañar, engañar y zampar" como fizo'l Psoe munchos años too seguío n'Asturies cola llingua.

    ResponderEliminar
  5. Nélida de La Calzada15 de julio de 2011, 9:01

    y el lema de Cascos ye España una grande y libre. Y tolo que nun seya l'español ye cosa de separatistes o roxos.

    ResponderEliminar
  6. esperances anovaes...15 de julio de 2011, 17:59

    ¡Jopé con Nélida de La Calzada! ta perquemá y fiede a roxina del bandu'l gordinfles les tortielles -de los de la ceya'l ZP- que enxamás ficieron na de na pola llingua y siempres torpediaron tou lo relativu a la oficialidá. Neña, hai que tener más esperances nel nuevu gobiernu que ta ñaciendo que nel anterior que nun fizo na ¿o non?

    ResponderEliminar
  7. Paez de bona fonte que Cascos tien prepará la oficialidá pa dientro unos meses.

    ResponderEliminar
  8. entendimientu curti'l d'esperances anovaes16 de julio de 2011, 21:22

    esperances anovaes tu yes un demagogu amás de nun saber nin lo que dices, ¿que tien que ver dicir lo qué ye de verdá Cascos con ser de los d'Areces?
    Hai más posibilidaes ideolóxiques, pero tu ehí nun llegues.
    Dicir lo que tol mundiu sabe qué ye Cascos nun ye de roxina ye de cultura xeneral:"Franco es una figura histórica de envergadura a la que admiro" dixo Cascos.

    Entrevista a Cascos na Fueya'l Llunes de Xixón en 1981 cuando nun valía nin pa conceyal de Xixón. Nun tien desperdiciu:
    usuarios.multimania.es/hermanosenlucha/cascosentrev.pdf

    ResponderEliminar
  9. M'alegraria molt que el Cascos atorgués l'oficialitat a l'asturià en pocs mesos. Però no sé si jo expressaria aquesta eufòria que em sembla detectar en alguns comentaris.

    En català diem que "gat escaldat, de l'aigua freda fuig [huye]".

    ResponderEliminar
  10. Dempués de too lo visto y vivío hasta agora nun hai más remedio que ser bien acordaos y esperar. Pero lluchando dí ente dí pola llingua.

    ResponderEliminar
  11. Ye murniu, pero...19 de julio de 2011, 15:19

    Pero home... si la xente asturiano pasa y nun clama nin pide o paez que nun quier la oficialidá de la llingua ¿o nun vos enterasti inda? y asina nun hai nada que faer. Nun echéis les culpes a los partios políticos, ye murniu pero la xente nun lo pide.

    ResponderEliminar
  12. Ye verdá que la xente asturiano pasa del tema de la oficialidá... quiérelu, pero de lexos y ensin compromisos.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.