19/5/11

Sentencia hestórica pa la llingua catalana




D'històrica podem qualificar –i no deixa de ser greu que en més de trenta anys de democràcia ho hàgim de fer així– la sentència que ha emès un jutjat de Palma en la qual condemna un agent de la Guàrdia Civil per haver vexat un jove que se li havia dirigit en català.



El cas ens demostra de nou que la intolerància i la incultura encara són molt presents en molts col·lectius de la societat espanyola, entre els quals, els cossos i forces de seguretat de l'Estat, quan es tracta d'acceptar amb normalitat una llengua que no sigui el castellà. Una intolerància de la qual va fer gala l'agent de la Guàrdia Civil condemnat que, a més, va vulnerar el dret elemental del jove a utilitzar una llengua oficial com és el català.



Què cal esperar ara? Doncs que els superiors de l'agent li apliquin les mesures de càstig corresponents. I també que, una vegada per totes, es comenci a treballar fermament per educar i promoure els valors de la diversitat lingüística.



Fonte. Avui

11 comentarios:

  1. esi ye'l talante español19 de mayo de 2011, 11:47

    el drechu de conquista entá ta presente.
    Esti casu ye otru más de los milenta qu'hai d'ataques a llibertá d'espresión, a la llingua propia, a les llibertaes, a la tolerancia..
    Los casos asturianos sabémoslos perbien. Otros casos no que cinca al catalán son:funcionariu estación Renfe de Tarragona que se ñego a atender a un usuariu pq esti falaba catalán, tren de la Pobla de Segur d'insultos, glayíos y alteración del orde públicu de 2 paxaseros por tar unos panfletos en catalán,multa a un mosso d'esquadra en Barcelona por falar en catalán, multa de la G.Civil(la Farga de Moles) a un ciudadanu por falar en catalán,menospreciu y vexaciones d'un guardia civil a la traductora d'árabe de los xulgaos de Palma por falar ella en catalán,......

    ResponderEliminar
  2. ¿No veis que hay que hablar en castellano o sea en español? está muy claro.

    ResponderEliminar
  3. Xesucristu falaba n'arameu19 de mayo de 2011, 13:57

    sí, es hablar en cristiano, lo otro es de infieles.

    ResponderEliminar
  4. Faigo alcordanza de que Joaquín Aréstegui, diputáu na Xunta'l Principáu por PP, dixo nesta llexislatura que ta acabantes finar, que l'asturianu nun podía ser llingua oficial porque "no servía para comunicar". Y quedó tan panchu (que lo diga Gustavo Bueno, que nun tien responsabilidaes polítiques, pero que lo diga un políticu...). Quédanos muncho camín a nosotros entovía...

    ResponderEliminar
  5. La lóxica nun tien más qu'un camín que ye el que ye, l'únicu, el de la lei ¿non? Entós hai que camudar la lei collacios.

    ResponderEliminar
  6. Les coses clares...21 de mayo de 2011, 13:25

    Les coses clares. No ye esi el talante español, amiguín equivócaste de mediu a mediu, esi ye el talante catalán y la so problemática habitual del di a di na calle, les coses hai que situales y poneles nel su xustu llugar d'orixe. Dalgunos utópicos ven en Cataluña too idílicu y perguapu, como que toos y toes tán d'alcuerdu en too y non ye asina ni de lexos. Hai munchos problemes como esti y munchu mayores, esto ye una simple anécdota. Teresa tá en lo ciertu.

    ResponderEliminar
  7. tu si que tienes talante español...."de lexos".23 de mayo de 2011, 11:01

    y tu nun visti Cataluña(nin tuvisti nunca) nin pel forru.

    ResponderEliminar
  8. Talante, talante ¿enforma se fala de talante, ¿quién tien más talante de toos? ...nun sé, l'afortunáu que llevante'l deu.

    ResponderEliminar
  9. La Mañana, martes 17 de mayo de 2011.
    TRIBUNALES
    Multa por agredir a un joven por hablar en catalán
    PALMA
    El titular del Juzgado de Instrucción número 8, Antoni Rotger, ha condenado al pago de 1.200 euros de multa a un guardia civil que agredió a un joven en el aeropuerto de Palma por hablar en catalán, unos hechos por los que pesa sobre el agente una falta de lesiones.

    En su sentencia, el magistrado considera probado que el 7 de agosto de 2009 durante un control de pasajeros, el denunciante, Iván Cortés, fue interceptado por dos guardias civiles que, después de que el joven respondiera dos veces en catalán a sus preguntas le requirieron que respondiera en castellano, a lo que Cortés accedió.
    Sin embargo, tal y como relata la resolución escrita en catalán, ambos le condujeron a un cuarto próximo, donde uno de los efectivos le sujetó violentamente y le propinó varios golpes, mientras le decía que le debía hablar “con más educación”, tra lo cal Cortés le respondió que tenía “derecho” a hablar en su idioma y le interpuso una denuncia.

    ResponderEliminar
  10. eso ye lo qu'espublizaron nesi periódicu'l 17 mayu de 2011.

    ResponderEliminar
  11. que yo sepia nengún mosso d'esquadra agredió nin insultó a naide por falar en castellanu. Al viesu, sí la Guardia Civil(nesti casu del aeropuertu y el casu de los Xulgaos de Palma), sí funcionarios del Estáu, sí turistes españoles en Cataluña, sí turístes españoles en Praga insultando a Carod Rovira..... si quies sigo.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.