26/5/11

El Suprem espanyol torna a atacar la immersió lingüística


Dicta dues sentències més que obliguen la Generalitat a incloure l'espanyol com a llengua vehicular a l'escola

El Tribunal Suprem espanyol ha dictat dues noves sentències contra el sistema d'immersió lingüística i que obliguen la Generalitat a introduir el castellà també com a llengua vehicular a l'escola. El tribunal accepta el recurs presentat per dues famílies de la plataforma Convivencia Cívica Catalana contra una resolució anterior del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El desembre el Suprem ja va dictar tres sentències semblants, que van generar una onada de protesta a tot el país.

El tribunal assegura que la Generalitat 'haurà d'adoptar les mesures necessàries' perquè els alumnes d'infantil i primària rebin l'ensenyament amb 'la llengua que vulguin els pares o tutors dels nens'.

De la mateixa manera, el Suprem dicta que el model d'inscripció en educació infantil ha de preguntar per la llengua habitual als pares o tutors dels nens preinscrits en centres 'sostinguts amb fons públics'. En el mateix sentit, declara el dret dels pares a que totes les comunicacions, circulars i qualsevol altre documentació oral i escrita, els hi siguin dirigides pel centre escolar i per la conselleria d'Ensenyament en castellà.

Fonte: Vilaweb.cat

21 comentarios:

  1. Tribunal supremu = Constitución Española = Llei suprema vixente = billingüismu = español + catalán = ye lo que hai y lo que rixe porque tamos n'España... ¿o non?

    ResponderEliminar
  2. nobleza y llealtá obliguen...26 de mayo de 2011, 22:05

    Esplicación pedagóxica del casu: dalgunos malsuañen despiertos o creen que formen parte d'otra nación o que viven nel estranxeru o que tienen más derechos que'l restu o que tienen una bulda especial ¿ye que los catalanes son más guapos aque los demás españolitos? otros son estremeños, andaluces, canarios, gallegos, castellanos, o asturianos por exemplu, etc. Tou tenemos los mesmos derechos y los mesmos DEBERES, porque somos parte de una mesma na nación, ¿ta bien esplicau? ¿ta entendíu?

    ResponderEliminar
  3. El problema és quan la "pedagoxía" no coincideix amb la realitat:

    http://sindicat.info/article.php?sid=20101226120332

    ResponderEliminar
  4. Deus voler dir que:

    Tribunal supremu = Constitución Española = Llei suprema vixente = monollingüismu = asturianu prohibíu = ye lo que hai y lo que rixe porque tamos n'España... ¿o non?

    ResponderEliminar
  5. menos mal que mos queda Mirando Douro27 de mayo de 2011, 10:32

    la nobleza y la llealtá ye que los asturianos somos más feos que'l restu, que'l restu de los demás españolitos. Y paez que nun toos tenemos los mesmos DRECHOS y paez que nun somos parte d'un mesmu Estáu.Desplicao dafechu.Pescanciao tamién.

    ResponderEliminar
  6. Si dexaren les nueses llingües espoxigar en paz, xeneraríen menos problemes sociales.

    ResponderEliminar
  7. Melquiades Tremp-Lleida28 de mayo de 2011, 16:01

    Sí Llugás sí, lo meyor ye la llibertá pa espresase y educase na llingua que t'apetezca ensín imposiciones forzoses monollingüistas, pero en tolos llaos: en Cataluña, n'Asturies, etc, llibertá pa tou y n'especial pa falar y pa educase y educar los tos fíus na llingua que t'apetezca, no solu'n catalán y a la fuercia por exemplu.

    ResponderEliminar
  8. ¡¡¡ VISCA BARÇA CAMPEÓN !!!

    ResponderEliminar
  9. Melquiades, tu no t'has llegit això, veritat?

    http://sindicat.info/article.php?sid=20101226120332

    Doncs fes-te un favor, mira-t'ho. Veuràs com aprens coses.

    ResponderEliminar
  10. no te enteras Contreras, que diga Melquiades30 de mayo de 2011, 11:44

    El Melquiades nun s'entera.Si ye catalán nun s'entera que lo único que quieren imponer en Tremp ye'l monollingüismu n'español(mazcaráu de billingüismu) y si ye asturianu nun s'entera de que la nuesa llingua entovía permanez prohibía y que'esa "llibertá pa tou y n'especial pa falar y pa educase y educar los tos fíus na llingua que t'apetezca" nun esiste n'Asturies.

    ResponderEliminar
  11. Quelines y Manu Pedrera1 de junio de 2011, 12:54

    Aunque no tiene mucho que ver con el tema tratado arriba, qué pena que las celebraciones de los títulos que gana el C.F. Barcelona en Canaletas o en el lugar que sea acabe siemprpe con problemas y disturbios provocados por una pequeña parte de desalmados que aprovechan para enturbiar el buen nombre los seguidores del Barça, del club, y de la ciudad, ya que sale en todos los telediarios nacionales y extranjeros. ¿Habría algún modo de encauzar o de remediar esta habitual y tristísima noticia para los que desde fuera de Cataluña seguimos y disfrutamos con sus triunfos y su buen hacer?

    ResponderEliminar
  12. hai que dicilo too1 de junio de 2011, 13:53

    Efectivamente,nada tiene que ver con el tema.
    Pero ya puestos, no nombras los disturbios en la celebración por la Eurocopa 2008(ganada por la S.Española) en Madrid o los que hubo también en Barcelona-con incendio incluido de parte de un museo- por los seguidores de la Selección Española tras ganar el Mundial de Sudáfrica.¿tendrían todos estos también una connotación nacionalista?. O los atentados al mobiliario urbano de Barcelona, a coches y a las instalaciones de Catalunya Ràdio después de que la Selección ganara a Honduraa tb en el Mundial de Sudáfrica 2010.
    Pregunto

    ResponderEliminar
  13. Sin acritud y ensin malicia denguna...1 de junio de 2011, 17:54

    Ensin acritud denguna y ensin malicia. Preguntamos dende Asturies y tamién dende otres munches otres autonomíes y somos munchos y munches pa los yenos bien difícil d'entender cómo hai tanto de dificultaes en Catalaña pa dexar que quien deseye estudiar y/o falar o retular les tiendes en castellanu siendo ésti l'otru idioma oficial nun pueda faelo llibremente. Francamente, yenos incomprensible nun país democráticu y con una constitución llegal y vixente aprobada en referéndum.

    ResponderEliminar
  14. primero de falar, saber2 de junio de 2011, 9:45

    llei la la Llei de Retulación catalana y depués fala.

    ResponderEliminar
  15. Tien tola la razón David Gimeno na so respuesta a Melquiades, primeru ye lleer y dempués opinar sobre la tema que tamos tratando. Llee http://sindicat.info/article....

    ResponderEliminar
  16. Na nuesa España democrática de güey di la Constitución de toos y toes como suprema Llei de Lleis ta percima y penriba de la Llei de Rotulación catalana, y ta tou dichu y nun hai más qu'aldericar. Consecuencia: la Llei de Rotulación catalan ta aprobada illegalmente, depués ye illegal mirar por onde se mire guste o nun guste, n'Asturies, en Cataluña o en cualesquier otru llugar.

    ResponderEliminar
  17. tu como que l'artículu de la CE de les competenecies de materia autonómica como que te lu saltes, ¿non?
    Por nun dicir nada de la illegalidá que paez que tien el Parlament català que fai y aprueba lleis illegales.

    ResponderEliminar
  18. La Llei de Rotulación catalanes ye del tou illegal, en Cataluña, n'España, en Europa y en el mundu mundial, nun acata la Constitución -ye la piedra angular- de rangu bien superior ye la 1ª Llei n'España y ta percima de toles otres lleis autonómiques y llocales españoles, polo qu'el Tribunal Supremo español (y por tantu tamién de Cataluña) nun ataca la immersió llingüística, solo defende la llegalidá y drechos de toos el españoles, ye asina de senciellu y de fácil.

    ResponderEliminar
  19. la CE ye la primer llei d'España y ta penrriba de toles otres lleis. Entós l'Estatutu d'Asturies y la LLei d'Usu del bable/asturianu son illegales porque nun acaten la CE nel so artículu 3.
    El TSE ataca la imersión llingüística tres de la sentencia de xunetu 2011 del TC.Ver entrada nesti mesmu blogue.

    ResponderEliminar
  20. Equí va l'artículu 146 d'una llei orgánica estatal aprobada nes Cortes de Madrí:
    Estatut d'Autonomia de Catalunya-Competències exclusives
    ARTÍCULO 143. LENGUA PROPIA
    1. Corresponde a la Generalitat de Cataluña la competencia exclusiva en materia de lengua propia, que incluye, en todo caso, la determinación del alcance, los usos y los efectos jurídicos de su oficialidad, así como la normalización lingüística del catalán.
    2. Corresponde a la Generalitat y también al Conselh Generau de Arán la competencia sobre la normalización lingüística del Occitano, denominado aranés en Arán.
    Equí tan los enllaces qu'amuesen que'l TS nun se mete na inmersión llingüística:

    http://www.racocatala.cat/noticia/24962/suprem-espanyol-imposa-castella-sigui-llengua-vehicular-catalunya

    http://www.racocatala.cat/editorial/24996/suprem-immersio-linguistica-enterrant-lautogovern-catala

    http://falarylleer.blogspot.com/2011/04/el-parlament-rebutja-les-sentencies-del.html

    http://falarylleer.blogspot.com/2010/12/la-reaccio-de-la-societat-civil.html

    http://falarylleer.blogspot.com/2010/12/el-suprem-obliga-la-generalitat-fer-que.html

    http://falarylleer.blogspot.com/2010/12/el-catalan-se-moviliza-contra-el.html

    http://falarylleer.blogspot.com/2010/12/les-consequencies-de-la-decisio-del.html

    ResponderEliminar
  21. Una mica tard però et contesto "Sin acritud y ensin malicia". Espero que t'arribi la resposta.

    1.- A Catalunya pots retolar el teu comerç i pots tenir tota la informació comercial en qualsevol llengua, dialecte, parla o accent del món. L'única obligació que tens, segons la Llei de Política Lingüística del 1998, és d'usar com a mínim el català. A més, et recordo que també hauràs d'etiquetar i retolar en castellà com a mínim, tal i com es va recollir el professor Ferrer i Gironès a http://www.contrastant.net/llengua/obligatori.htm. Per tant, rètol i documentació comercial en castellà i en català (no només en català com us "informen" a Intereconomía), obligatori; en la resta de llengües, opcional.

    2.- Sobre l'ensenyament, hauràs pogut observar que, si hi han aquest any 20 nens que estudien en castellà, és senzillament perquè es pot estudiar en castellà. Només has de marcar la casella corresponent a l'imprès de preinscripció. I si no n'hi han més, és només perquè tu, per molt anticatalà i molt espanyolista que siguis, no voldràs que el teu fill sigui un analfabet en una de les llengües oficials principals. Amb l'educació del teu fill no jugaràs, ja t'ho asseguro jo.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.