14/12/13

FETEN 2014


FETEN 2014 trai 70 compañíes de 7 países a Xixón
La Feria Europea de l'Artes Escéniques pa neños y neñes va enllenar los escenarios xixoneses en febreru

   Setenta compañíes procedentes de siete países van amosar los sos últimos espectáculos na ventitrés edición de FETEN 2014, na que van ser en total ocho los espectáculo a estrenar nel marcu d'esta Feria Europea d'Artes escéniques pa Neños y Neñes de Xixón, FETEN, que va tener llugar ente los díes 16 y 21 de febreru de 2014. Compañíes procedentes d'Arxentina, Bélxica, Francia, Gran Bretaña, Holanda, Italia y de 15 comunidaes autónomes del nuesu país van protagonizar un alcuentru escénicu que, dirixíu a los más pequenos, va ufiertar alredor de 150 representaciones.

   Dancia, ópera, teatru d'actores, títeres y oxetos, maxa, espectáculos musicales, circu, clown o adaptaciones de cuentos, ente otres disciplines, van protagonizar   la programación de la cita escénica asturiana, consolidada como unu de los principales alcuentros pal analís, la reflexón y conversación ente profesionales del sector escénicu.

   La Feria Europea d'Artes Escéniques pa Neños y Neñes de Xixón, FETEN 2014, que va celebrar so ventitrés edición ente los díes 16 y 21 de febreru del próximu añu, va cuntar cola participación de setenta compañíes nacionales ya internacionales que van amosar na ciudá asturiana les sos últimes producciones escéniques, dirixíes a la infancia. Los distintos escenarios oficiales de la Feria van acoyer alredor de 150 representaciones de la mano de compañíes procedentes d'España, Arxentina, Bélxica, Francia, Gran Bretaña, Holanda ya Italia. Ente tolos trabayos, destaquen los ocho estrenos absolutos que la organización incluyó na programación de la nueva edición.
Consolidáu como un alcuentru de referencia y de xunta pa los numberosos programadores, distribuidores y ceadores qu'alleguen a Xixón mientres estes feches, FETEN 2014 va sirvir a toos estos profesionales p'analizar los nuevos enclinos creativos y trabayar pa impulsar un mercáu cultural que fortaleza'l sector, frente a les dificultaes de sostenibilidá de les artes escéniques.
Amás de cuntar con una importante presencia internacional, la Feria Europea d'Artes Escéniques pa Neños y Neñes escoyó los espectáculos de compañíes procedentes de 15 comunidaes autónomes del nuesu país. Les casi 150 representaciones, creaes a partir de diverses disciplines artístiques, como la danza, los títeres y oxetos, la música, el circu o la maxa, ente munches otres, van tener llugar nos distintos escenarios oficiales de la Feria y en delles de les cais y places más emblemátiques de Xixón.

   Como yá ye habitual, les compañíes escoyíes ente los más de 500 trabayos presentaos, van optar a los premios al Meyor Espectáculu, Meyor Dirección, Meyor Interpretaciones Masculina y Femenina, Meyor Testu, Meyor Escenografía y Meyor Vestuariu y Caracterización.

   Amás, ocho compañíes españoles van amosar demientres FETEN 2014 los sos espectáculos empobinaos a los más pequenos en calidá d'estrenos absolutos. Ye'l casu de la compañía andaluza Ariane Proyectos Culturales, qu'acaba de producir ‘El elefante ocupó la catedral’ o de la formación asturiana Factoría Norte que va presentar l'espectáculu de cai ‘Llumeru’. Pela so parte, los castellanu-lleoneses Teloncillo Teatru, qu'apocayá llograben el Premiu Nacional d'Artes Escéniques pa la Infancia y la Mocedá, recalen en Xixón con una nueva producción de pequenu formatu, ‘Nidos’; ente que los cántabros La Machina Teatru van ufiertar en primicia ‘El niño puercospín’. Los valencianos Ibañez & Payá y La Pavana Compañía de Teatre van poner n'escena ‘Dong Dong Quixote’ y ‘El hombre invisible’, respectivamente. Completen l'apartáu d'estrenos les compañíes de Marina Bollaín (Madrid) y Marie de Jongh (País Vascu) que van llevar a los escenarios de Xixón el musical ‘El Duende Calcetín’ y el montaxe de títeres y actores ‘Kibubu’.

   La Feria Europea d'Artes Escéniques pa Neños y Neñes de Xixón, FETEN, ta entamada pola Fundación Municipal de Cultura, Educación y Universidá Popular y el Conceyu de Xixón y cuenta, ente otros, col patrociniu del Institutu Nacional de les Artes Escéniques y de la Música del Ministeriu de Cultura (INAEM), la Conseyería d'Educación, Cultura y Deporte del Principáu d'Asturies y Liberbank.
    Fonte:  Asturnews

5 comentarios:

  1. Yá tamos fartos de los cartelos en castellán, anque tean actividaes n'asturianu inxeríes. ¡Oficialidá darréu!

    ResponderEliminar
  2. Ye'l meyor más esperáu eventu xixonés del añu xunto al Festival de Cine, y ta dedicáu a los neños y les neñes. Trátase de compañíes perbones de actores y actrices perprofesionales y que munches pol pocu trabayu profesional y los retayos nel teatru actual y nos espectáculos dedícanse y especialízanse enforma al teatru pa neños. FETEN ye una maravilla de festival pervivu ente'l públicu infantil y la colaboración de colexos e institutos.

    ResponderEliminar
  3. Llla mayoría de lesl compañíes son estranxeres y d'otres comunidaes autónomes y falen castellán como ye llóxicu, l'asunto de los cartelos ya ye otro cantar porque podíen tar billingües o n'asturianu, ¿non?.

    ResponderEliminar
  4. En FETEN participen activamente conla so presencia nes sesiones de teatru y por escritu con crítiques y nos concursos de redacción los neños y neñes de los colexos de Xixón.

    ResponderEliminar
  5. Sirve p'averar al públicu infantil (futuru públicu adultu) al teatru y polo xeneral al mundu de la escena.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.