6/10/15

Podemos demanda la realización inmediata d’un estudiu sociollingüísticu

Presenta una proposición non de llei sobre l’adopción de midíes pa la proteición, conservación, difusión y normalización del idioma que va tratase esta selmana en Plenu. Tamién entrugues sobre los deportes tradicionales y el patrimoniu.
Podemos Asturies insta al Conseyu de Gobiernu a que presente énte la Xunta Xeneral un proyeutu de Reglamentu pa desendolcar y facer cumplir la Llei del Promoción y Usu del Bable/Asturianu y la realización inmediata d’un estudiu sociollingüísticu "que nos aporte les claves de  les actitúes, creencies, espectatives y vitalidá de la llingua asturiana ente la población" pa detectar "les posibilidaes y les reticencies esistentes nesti ámbitu partiendo d’unes bases bien establecíes". L’anterior, encargáu pola Academia de la Llingua Asturiana, llevó’l nome de ‘II Estudio sociolingüístico de Asturias 2002’ y el so autor foi Franscisco José Llera Ramo, responsable tamién del primeru, fechu por demanda del Gobiernu nel 1991 y espublizáu nel 1994 col títulu ‘Los asturianos y la lengua asturiana. Estudio sociolingüístico para el Principado de Asturias’.
La intención de Podemos ye que, una vegada finada esti tercer estudiu sociollingüísticu y analizáu’l mesmu, l’Executivu "ellabore y implante con caráuter urxente’l II Plan pa la Normalización Social del Asturianu, tres el primeru que se desendolcó ente los años 2005-2007".  Tamién demanda que s’inste a toles corporaciones municipales a cumplir la Llei d’Usu y a la modificación de los currículos del primer y segundu ciclu d’Educación Infantil "col propósitu de recoyer la realidá sociollingüística del Principáu d’Asturies y regular l’enseñu de la llingua asturiana y el gallego-asturiano en dicha etapa educativa".
Esta proposición non de llei va aldericase esta selmana en Plenu na Xunta Xeneral, previstu pal xueves y vienres.
Cuatro entrugues
Lucía Montejo, vocera del grupu parllamentariu, tamién presenta pa esta sesión cuatro entrugues sobre la política xeneral del Gobiernu. La primera refierse a los deportes tradicionales, en concreto sobre les midíes previstes a adoptar pa la so proteición, conservación y difusión. Mentes, les restantes céntrense na proteición del patrimoniu industrial y l’inmaterial, asina como del prerrománicu.
Fonte:asturies.com

11 comentarios:

  1. Podemos Asturies ye la primer llinia parllamentaria na defensa del asturianu.

    ResponderEliminar
  2. Unu de podemos con inquietú6 de octubre de 2015, 19:21

    5ª entruga pa faer nel grupu parlamentariu pa esta selmana: Ripa yá retornó los 60.000€ por non presentar la tesis nin estudiu nenguno nin n'asturianu nin en castellanu, nin res de res?

    ResponderEliminar
  3. Qué ye, hom, ¿que Ripa tien bula?

    ResponderEliminar
  4. Ye que Ripa ye un auténticu y auténticu cacu apandador y amás hai muncho consentidor bien estimosu nel gobiernu asturianu.

    ResponderEliminar
  5. Amigu del asturianu7 de octubre de 2015, 18:14

    Con amigos asina (¿del asturianu?) nun queremos nin faen falta enemigos.

    ResponderEliminar
  6. Paez que sí amigu Loren, Ripa y los de Podemos tienen bulda tamién n'Asturies. ¿Qué van andar buscando'l Psoe ya IX asturianos con tanta contemplación y mimu a Ripa y la so comparsa? Abarrunto que nada bien vistu ya interesáu.

    ResponderEliminar
  7. Ta bien claru que busquen tenelos contentos pa una alianza próxima futura.

    ResponderEliminar
  8. Ye una bon meyora y un prometedor precedente.

    ResponderEliminar
  9. A la busca del votu tresmanao y salvador.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.