16/10/15

La Xunta Xeneral aprueba un plan de dignificación de la llingua asturiana


La propuesta ‘transaccional’ de la FSA-PSOE, Podemos, IX y Foro salió alantre colos votos d’estos cuatro grupos parllamentarios, que sumen 31 escaños. El PP posicionóse en contra y Ciudadanos, astúvose.
Esta votación del plan de dignificación de la llingua asturiana, alcordáu poles cuatro formaciones, celebróse esta mañana na Xunta Xeneral. El documentu aprobáu insta al Conseyu de Gobiernu “a aprobar, enantes del final del periodu de sesiones próximu, un plan de dignificación y normalización de la llingua asturiana, que contenga un conxuntu d’aiciones urxentes col oxetivu d’algamar la so dignificación sociollingüística, la so proteición y el so puxu, con suficiente dotación presupuestaria pa cumplir tolos oxetivos, y nel que s’especifique la entidá responsable de la so execución, la previsión del costu de caúna de les aiciones, la so temporalización y los criterios pa la so evaluación”.
Ente les midíes qu’ha d’incluyir ta’l sacar alantre la especialidá docente de Llingua Asturiana y Gallego-asturiano y l’establecimientu de proyeutos pilotos d’usu del vehicular del idioma en tolos niveles educativos; puxar pola creación del grau de Llingua Asturiana na Universidá d’Uviéu; garantizar l’enseñu na concertada; l’establecimientu d’un plan pilotu d’enseñanza parcial n’asturianu y gallego-asturianu de dalgunas asignatures en diez centros estratéxicos del país; l’ampliación de la programación en llingua asturiana na RTPA; la implantación progresiva nel BOPA; xeneralizar la rotulación nos edificios públicos y l’usu na publicidá institucional; garantizar la presencia de les espublizaciones n’asturianu en tola rede de biblioteques d’Asturias, con atención especial a les de los centros educativos; cumplimientu de la toponimia oficial; introducción del asturianu nel currículu d’Infantil; aprobar un reglamentu pa desarrollar la Llei d’Usu y Promoción del Bable/Asturianu y facer cumplir ésta a les alministraciones llocales; potenciar la capacidá de la direición xeneral encargada de la política llingüística; fomentar la industria cultural en llingua asturiana; fomentar la investigación científica; facilitar el conocimientu del idioma a los emplegaos públicos y a la población adulta en xeneral; y resaltar el valor de la llingua asturiana como marca identificativa d’Asturies y factor de la so promoción cultural y turística.
Amás, demanda la ellaboración del tercer estudiu sociollinguísticu que propunxo Podemos Asturies, que siguiría al encargáu pola Academia de la Llingua Asturiana a primeros del sieglu, que llevó’l nome de ‘II Estudio sociolingüístico de Asturias 2002’ con Franscisco José Llera Ramo como autor, responsable tamién del primeru, fechu por demanda del Gobiernu nel 1991 y espublizáu nel 1994 col títulu ‘Los asturianos y la lengua asturiana. Estudio sociolingüístico para el Principado de Asturias’. Ésti contaría cola collaboración de la Universidá d’Uviéu y debería servir pa la ellaboración, xunto “coles organizaciones y axentes sociales más representatives del ámbitu llingüísticu”, del II Plan para la Normalización Social del Asturianu.                                                                                             Fonte: asturies.com
AdxuntuTamañu
 Plan Dignificación Asturianu.doc33 KB

2 comentarios:

  1. El PP nun quier nun un alcuerdu de mínimos pa la nuesa llingua. Hai que ser fatu ya imperialista.

    ResponderEliminar
  2. Adulces vase avanzando anque la verdá ye que sigo que cuesta faelo., sí

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.