17/10/15

Giménez Bartlett gana'l Planeta con una obra sobre prostitución masculina

El cineasta Daniel Sánchez Arévalo queda finalista con 'La isla de Alice', su primera novela para adultos


La escritora albaceteña y barcelonesa d'adopción, Alicia Giménez Barlett, recibe'l Premiu Planeta 2015

    Va tiempu que los estrategues del Premio Planeta tienen el perfil delticket ganador susceptible d'atraer a más llectores: un escritor valoráu no lliterario y un finalista venceyáu al mundu audiovisual o de reconocencia más mediática; que la temática sía susceptible de xenerar ciertu discutiniu social y, sinergias manden, que yá tean, a poder ser, na casa. Casi toos esos requisitos cumplieron ayeri na 64ª edición del premiu de novela. Alicia Giménez Bartlett, reconocida pola so serie de la inspectora Petra Delicáu, pero con notable vida lliteraria fuera del xéneru negru, llogró los 601.000 euros del galardón por Hombres desnudos, hestoria de la relación fatal d'una pareya surdida na redolada de la prostitución masculina. El finalista ye'l cineasta Daniel Sánchez Arévalo (Azuloscurocasinegro, Primos) con La isla de Alice, onde una muyer intenta reconstruyir la misteriosa muerte del so maríu, narración que-y reporta 150.250 euros.

   L'ésitu de la so inspectora Delicáu (10 títulos nel Grupu Planeta, serie de televisión en 1999, cinco de la decena de premios qu'hasta la fecha tenía l'autora…) fai escaecer de cutiu que Giménez Bartlett entró nel xéneru pa desconectar de la tensión que-y produció escribir Una habitación ajena (1997), segunda novela tres Exit, que publicó en 1984 nun sellu güei de Planeta, Seix Barral.

   Aquella obra, premiu Femenín de Lumen, reflexaba les tensiones ente Virginia Woolf y la so sirvienta Nelly, y nun taba exenta de trasunto social. Como agora cola obra ganadora: “Fala de la crisis, d'homes nuevos bien cualificaos que pierden el so trabayu y dedíquense al stripteasse y derivaos; y de muyeres de 40 y 50 años ensin compromisu marital... pero nun falo de sexu, sinón de lluches sociales, que ye lo qu'hai güei per debaxo”. “Gústame que los mios llectores tengan la sensación de que los mios personaxes son xente que conocieron y que los sos problemes son susceptibles de qu'ellos se los plantegen tamién; no fondero, busco pasión”, aseguró la escritora. Vuelve intentalo n'Hombres desnudos: Javier, profesor de lliteratura en paru, ya Irene, empresaria a la qu'acaba d'abandonar el so home, vense obligaos a camudar drásticamente les sos vides. van cruciar na redolada de la prostitución masculina, intersección que va ser un calvariu.

   La maña nos diálogos y nel monólogu interior pa reflexar el trabancosu mundu d'esos personaxes fueron dellos aponderamientos que se llevó la obra del xuráu. La ganadora suma na so bibliografía nueve noveles fora del xéneru negru y dos ensayos sobre la muyer y la so relación colos homes; en 2011, llogró l'otru gran premiu del grupu Planeta, el Nadal, por Donde nadie te encuentre. Solo esti últimu añu collechó yá'l Pepe Carvalho qu'otorga BCNegra, el de los Llibreros d'Euskadi y va una selmana, el José Luis Sampedro de Getafe Negro.

    Un currículu lliterariu distintu presenta Sánchez Arévalo. Anque en pocos años desenvolvió una granible carrera cinematográfica dende los sos entamos en 2002, galardonada ente otres en 2007 col Goya al meyor director novel por el so primera llargu, Azuloscurocasinegro, solo publicara dos llibros xuveniles: La maleta de Ignacio Karaoke (SM) y 31 de xunu de 1993 (Alfaguara), esta postrera ye na que se basó pa esi filme. Ta curtido nel arte de narrar hestories pos dende 1995 trabayó como guionista, llabor qu'empezó en series televisives como Farmacia de guardia o Hospital central y que na gran pantalla nos casos de Gordos y La gran familia española traducir en candidatures al Goya al meyor guion orixinal.


    Una isla esmolecedora.   Esa esperiencia ye la que punxo agora al serviciu de La isla de Alice, onde nada paez lo que ye: una nueva embarazada encegolar con afayar qué hai detrás de la muerte del so maríu, constructor que finó nun accidente de coche bien llueñe d'onde se suponía que tenía de tar.

   “Empezó como guion pero llevo seis año dándo-y forma; la de Alice ye la hestoria d'una mentira de vida a la que se garra como yo garré a esta obra pa soportar la muerte d'Héctor Colomé, compañeru de la mio madre”, dixo emocionáu, ante la presencia d'aquella y del so amigu, l'actor Quim Gutiérrez.


   La gala lliteraria tenía anueche un aliciente sociopolítico notable dempués de que'l miércoles, na presentación del galardón, el primeru tres la muerte del editor José Manuel Lara Bosch, el so fíu y actual conseyeru delegáu del grupu Planeta, José Manuel Lara García, ratificara les palabres del so padre de 2012, cuando afirmó: “Si Cataluña fuera independiente, el grupu Planeta tendría que dise a Madrid, Zaragoza o Cuenca”.


   El presidente de la Generalitat en funciones, Artur Mas, quien pela mañana allegara a declarar ante'l Tribunal Cimeru de Xusticia de Cataluña como imputáu pola consulta soberanista del 9-N, asistió a la cena como nos últimos años. Compartió mesa cola ministra de Fomentu, Ana Pastor, el líder del PSOE, Pedro Sánchez, con quien faló de cutiu mientres este asentía, y con Albert Rivera, más alloñáu.


    La sorpresa saltó cola representación del Conceyu de Barcelona, que recayó na teniente d'alcalde d'Urbanismu, Galia Pin, colo que se rompía una tradición ininterrumpida de más de 20 años d'asistencia del alcalde.       Fonte: cultura.elpais.com

3 comentarios:

  1. Ye una tema bien orixinal, hai que leelu.

    ResponderEliminar
  2. Broche d'oru pol enforma méritu acumuláu pola escritora mientres tantos d'oficiu que rematen con una obra xenial que tol mundu tendría de lleer.

    ResponderEliminar
  3. Sí que ye una novela bien orixinal.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.