6/3/13

Concentración pol asturianu nel enseñu

La Escandalera sedrá escenariu d'una concentración pola dignidá del asturianu nel enseñu


   La Plaza de La Escandalera d'Uviéu ye l'espaciu escoyíu esti xueves 7 de marzu a les siete la tarde pol profesoráu d’asturianu, que convoca'l Claustru de docentes d'asturianu y gallego-asturianu, cuntando col sofitu d'organizaciones como SUATEA, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana o Iniciativa pol Asturianu. La concentración celébrase pocos díes dempués de conocer que l'asturianu tendrá espaciu na nueva llei y que la so posición va quedar en manes del gobiernu autonómicu.

   La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) que fizo un llamáu "a tola xente militante y simpatizante del movimientu de recuperación llingüística d’Asturies a secundar esta convocatoria", al mesmu tiempu que denuncien que "entá se dan práctiques illegales pa impedir la llibertá a la hora d’escoyela". La Xunta recuerda qu'agora, col nuevu borrador de la Llei LOMCE "l’encaxe de la llingua asturiana nel sistema educativu queda pendiente de lo que diga’l futuru decretu autonómicu que desenvuelva n’Asturies l’aspectu curricular de la llei".

   Iniciativa pol Asturianu, que vien sumándose a toles acciones entamaes polos docentes d'asturianu dende la so Vocalía d'enseñu, súmose tamién animando a la participación y recordando los oxetivos de la organización nesti campu, que pasen, darréu de solucionar problemes urxentes como la situación del asturianu na Llei Wert y la reconocencia de la especialidá d'asturiau pal profesoráu, "que l’asturianu seya una asignatura pa tolos alumnos, una asignatura normal, non una “optativa” nin “voluntaria”, non enfrentada a otres materies. Y en segundu llugar, dar pasos pa que l’asturianu se convierta na llingua vehicular d’otres asignatures.

   Fonte:  Asturnews.

2 comentarios:

  1. Tou lo que se faiga pola llingua na enseñanza reglada y fora d'ella ye bienveníu, tou ye pocu a la de dignificar la nuesa llingua y algamar la oficiadá, hai qu'allegar a la concentración.

    ResponderEliminar
  2. Espero que sigui un gran èxit. Per la dignitat de l'asturià a l'ensenyament i arreu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.