22/3/13

La sidra asturiana candidata a Patrimoniu de la Humanidá


La sidra asturiana podría ser patrimoniu de la humanidá en trés años

   PREPARACIÓN DE LA CANDIDATURA
   El Gobiernu asturianu confía en que la cultura de la sidra asturiano, que non el productu en sí, seya patrimoniu inmaterial de la humanidá nun plazu que rondaría los trés años. La Conseyería d'Agroganadería empezó yá a trabayar na preparación de la candidatura, acabando'l plazu de presentación na Unesco'l 31 de marzu del 2014.

   Asina lo informó esti xueves la conseyera d'Agroganadería, María Jesús Álvarez, que compareció en rueda prensa acompañada pola directora xeneral d'Agroalimentación, Tomasa Arce, y l'investigador Luis Benito García, autor de la tesis doctoral na que se va basase principalmente la candidatura.

   Tres la presentación de la candidatura, abriríase un plazu de dos años mientres el que técnicos de la Unesco visitaríen Asturies pa conocer la cultura sidrera, y tomar una decisión final. La propuesta asturiana pretende axuntar un corpus científicu que va xirar precisamente sobre les investigaciones de García, y tamién va acompañase d'otros elementos, como una escoyeta fotográfica y una "presentación rigurosa". Destacó concretamente la escoyeta d'apoyos. Nun quiso adelantar nengún apoyu, pero esclaró que van contar con "importantes y prestixoses" firmes, y que la so intención ye provocar una "movilización social" a favor de la candidatura asturiana.

   La declaración de Patrimoniu Inmaterial de la Humanidá per parte de la Unesco reconoz aquelles espresiones culturales o sociales que puen ser "crisol de la diversidá cultural y el caltenimientu de la mesma, y d'una garantía de creatividá permanente". Asina, la conseyera mostróse convencida de que la cultura sidrera asturiana cumple con estos requisitos.

   De la bebida y del tolo que la arrodia, destacó que l'asturiana ye "la única que s'escancia, la sidra por antonomasia, qu'identifica a la comunidá autónoma, pero que tamién ye una de les principales producciones agroalimentarias d'Asturies, concretamente la tercera".

   "Caltién a una importante industria, atomizada bastante y repartida pel territoriu", añadió, destacando que'l sector productor creció y profesionalizóse. Arce, pela so parte, señaló que nestos momentos funcionen n'Asturies 93 llagares, con una producción de 25 millones de llitros de sidra natural.

   PERVIVIÓ GRACIES A EL SO ENRAIGONO
   García refirióse a la so tesis, defendida nel 2008, na que destaca la pervivencia de la sidra como productu, precisamente gracies al so fuerte enraigono cultural. Recuerda qu'otros productos antaño importantes, como'l casu de la cazalla, sobreviven a dures penes, mientres que la sidra supo pervivir, "sin grandes campañes publicitaries y con una producción consumida casi al 90% n'Asturies".

   Asegura que'l so consumu de popularizó porque resultaba bien difícil producir vinu n'Asturies y bien caro tresportalo dende la meseta pelos puertos. Rellaciona amás la costume de beber delles persones d'un solu vasu cola carestía del vidriu, qu'obligaba al chigreru a ofrecer ún solu pa dellos bebedores. Asina se xeneró "una interconexón bien fuerte ente los consumidores", esplicó l'investigador, antes d'añadir qu'esti factor provocaba preocupación ente los sectores hexemónicos de la sociedá asturiana, porque los obreros reuníense pa beber sidra y falar de los sos problemes.

   Fonte: Europa Press.

9 comentarios:

  1. Perbona noticia, y amás rica...

    ResponderEliminar
  2. Pos ye xustu y necesariu.

    ResponderEliminar
  3. Ensin animo de ser cafre y nin muncho menos de fastidiar la fiesta daquién.
    Paezme que ye otra prueba del anquilosamiento nel que viven los nuesos gobernates,ensin ideas,copiones,cutres etc
    En vez de siguir engañando a la xente con supuestos grandionismos taben meyor por defender y reinvidicar un estatutu onde'l pueblu asturiano pueda tar reconocio internacionalmente como lo que ye, tamien taben meyor cuidando y dondole proyeccionn al muséu de belles artes, al preromanico etc pa ser la envídia del too el mundo y pa terminar nun escaezo de la sidra la manzana que dexen de traela de fora, les fabes que tamien suelen acompañar pos que la miren tamien que yá la tan faciendo transxenica.
    Ah por supesto como diz la cancion de Dixebra botelllina de sidra'l mi amor ye pa ti.

    ResponderEliminar
  4. El mayor patrimoniu inmaterial d'Asturies ye la cultura que s'espresa en llingua asturiana. Lo de la sidra paezme una cortina fumu pa tapecer la necesidá de la oficialidá del asturianu pa la so sobrevivencia.

    ResponderEliminar
  5. Estic d'acord amb en Manuel i en Llugás.

    D'això en català en diem posar l'arada davant dels bous.

    ResponderEliminar
  6. Toi acordies con vós en tou pero mentando, un culín a vuesa salú y a la mía.

    ResponderEliminar
  7. Con fabes y sidrina nun fai falta gasolina.

    ResponderEliminar
  8. La sidra en toles circunstancies.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.