31/5/12

SUATEA esixe a Javier Fernández

SUATEA esixe a Javier Fernández “terminar cola inxusticia que viven los docentes d’asturianu” El sindicatu del enseñu SUATEA emitió estos díes un comunicáu nel que trataba les cuestiones más urxentes de cara a la nueva alministración del Gobiernu d’Asturies, encabezada pol socialista Javier Fernández. Ente les cuestiones más destacaes la solución a los yá tradicionales problemes que vive l’enseñu del asturianu y gallego-asturianu nes escueles. Pal sindicatu “yá ye tiempu de facer casu a una reivindicación hestórica y terminar con una inxusticia que lleven careciendo dende va años los y les docentes qu'imparten clases de llingua asturiana y gallego-asturianu, a los que se-yos niega la posibilidá de tener una plaza fixa y a los que se conderga a la precariedá llaboral”.
SUATEA afirma qu’estos cambios un son más “qu'una cuestión de voluntá política” y recuerden qu’asina lo dexa claro “l'últimu informe, fechu pol gobiernu anterior”, nel que se conclúi que nun esisten torgues xurídiques insalvables pa la creación de la especialidá de llingua asturiana. El sindicatu recuerda qu’“el camín yá ta abondo percorríu, esisten los currículos de primaria y secundaria, esisten les titulaciones nes enseñances reglaes de la Universidá d'Uviéu, esiste profesoráu interín y funcionariu pa faese cargu de la enseñanza de la llingua asturiana cola calidá educativa que garantiza la esistencia de la especialidá”. Ye por ello que nun entienden dende SUATEA que dándose toles circunstancies entá “nun esista un ámbitu profesional nel que puedan trabayar, n'igualdá de condiciones, lo mesmo que n'otres especialidaes, la xente qu'escueye esta opción”. Per otru llau emplacen al nuevu gobiernu a que cumpla y faiga cumplir la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu, que na so artículu 10 diz que se va garantizar la enseñanza del asturianu y del gallego-asturianu en tolos niveles y graos del sistema educativu asturianu. Pa ello píden-y “la ellaboración d'unes instrucciones, clares, d'inscripción y matriculación de la llingua asturiana pa tolos centros y niveles educativos, respetando la Llei d’Usu y aplicando, en tolos niveles, la sentencia qu'esanicia la ratio mínima na ESO pal cursu que vien”, cumpliendo la sentencia qu’eliminó apocayá’l cupu de matricules na asignatura pa que s’imparta. Fonte: Asturnews

5 comentarios:

  1. mayestra d'asturianu31 de mayo de 2012, 21:11

    El sindicatu SUATEA ye l'únicu que ta siempres na fienda y l'únicu que cueye'l toru polos cuernos tratando de solucionar los problemes del profesoráu d'asturianu con auténticu interés.

    ResponderEliminar
  2. El nuevu Presidente d'Asturies, Javier Fernández refugó na investidura la oficialidá de la llingua asturiana. Una vegada más somos la única autonomía con llingua propia non reconocida como oficial nel Estatutu d’Autonomía. Son munchos años yá con esta grave discriminación de los nuesos drechos llingüísticos.

    ResponderEliminar
  3. UGT y CCOO ¡vendidos!

    ResponderEliminar
  4. Ye que obren como siempres, al tambor y la música que toquen les perres y les subvenciones.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.