3/5/12

La Xunta pola Defensa de la Llingua convoca una manifestación esti vienres pa reivindicar la oficialidá

N'UVIÉU La Xunta pola Defensa de la Llingua convoca una manifestación esti vienres pa reivindicar la oficialidá La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana convocó pa esti vienres una manifestación pa reivindicar la oficialidá del asturianu y dar cuenta "del paralís" de l'Alministración en materia llingüística. La marcha va entamar a les 19.30 hores de la estación de Renfe d'Uviéu. Darréu va percorrer les cais d'Uría y San Francisco hasta la plaza de Porlier, frente al Teatru Filarmónica, onde va lleese un discursu p'analizar la situación del asturianu nel últimu añu, esplicaron esti xueves en rueda prensa los representantes de la Xunta y de la Xunta Moza, Carlos Pulgar y Llucía Menéndez, respectivamente. La organización pretende que la manifestación seya "reivindicativa y festiva" al empar, concretó Menéndez. Por ello, va tar amenizada por cortexos de pandereteros y gaites, amás de pola charanga feminista. Y too ello con un doble oxetivu: "celebrar el Día de Les Lletres Asturianes y reivindicar la oficialidá de la llingua", recordó Pulgar. LA CRISIS COMO ESCULPA Mientres la so intervención, Carlos Pulgar fizo balance del 2011 dende la perspectiva llingüística. Al respecto, caltuvo que la situación de paralís política na rexón afectó a les polítiques de promoción de la llingua asturiana. Na so opinión, los recortes presupuestarios tán poniendo "en peligru" la supervivencia de les canales de promoción del asturianu "d'una manera inxustificablemente grave". Estos axustes escúdense, consideró, en "la escusa de la crisis" y resalven los derechos de los asturianu falantes. "NUN HAI NADA MÁS QUE RECORTAR" Preguntáu poles declaraciones de la conseyera d'Educación del Principáu, Ana Isabel Álvarez, qu'ayeri dixo que los recortes nun afectaríen a la llingua, Pulgar dixo que probablemente seya asina porque la situación ye "tan precaria" que "nun hai nada más que recortar" nesti ámbitu. "El pasu siguiente sería que nun hubiera profesores nin asignatura", añadió. UNA BONA NOTICIA PAL ASTURIANU Coles mesmes, Pulgar valoró la decisión del Tribunal Supremu d'anular el cupu mínimu d'ocho alumnos qu'estableciera'l Gobiernu rexonal pa ofrecer la enseñanza d'asturianu na Educación Secundaria. "Ye una bona noticia" que podría tornar en "un puntu d'inflexón" pa meyorar la situación de la escolarización del asturianu y, por estensión, la normalización d'ésti. Fonte: europapress.com

6 comentarios:

  1. Toos pol asturianu3 de mayo de 2012, 22:30

    Hai que dir tol mundu de manera masiva porque ye lo únicu qu'entienden los politicastros asturianos, la fuerza de la xente na cai y la posible pesca del votu: muncha xente sofitandu, munches pancartes n'asturianu, xiblatos en cantidá, y faer ruiu en forma y que NAIDE se quede en casa.

    ResponderEliminar
  2. ¡TOOS A OVIÉU! entá tamoso a tiempu, que nun falte naide porque ye superimportante qu'haya muncha xente que sofite la causa cuanta más mayor, preicsar la llingua y Asturies.
    Nun te quedes na to casa y cueye'l xiblatu, la bandera asturiana, toma'l tren y... pa Uviéu.
    Dempués nun vale quexase de que nun hai oficialidá nin reconocencia de la llingua.

    ResponderEliminar
  3. Hubo xente magar l'agua y tuvo perbién, pero paezme qu'entá tuvimos pocos na la manifa y menos entá al actu, bonalmente creo que precísase más sofitu.

    ResponderEliminar
  4. Cabía muncha más xente na cai Uría. hubo xente qu'una vegada más quedóse na so casa y asina faemos poco llabor.

    ResponderEliminar
  5. Falante ties que date cuenta que ta perclaru qu'ahi poques ganes de significase y molestase na cai pola llingua, vamos daos compañeru.

    ResponderEliminar
  6. Pos si los asturianos nun nos esmolecemos nin nos significamos pola llingua propia d'Asturies, sí que vamos daos.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.