15/5/12

Faustino Zapico esplica a Pi i Margall sobre Asturies

Zapico esplicó la visión llingüística y hestórica de Pi i Maragall sobre Asturies
El ciclu d'hestoria del republicanismu federal d’Asturies organizáu por N'ast y la Sociedá Cultural Xixonesa empecipió esti llunes 14 con una charra del hestoriador Faustino Zapico sobre la trayectoria vital y los distintos aspectos de la doctrina política de Francisco Pi i Margall (1824-1901), quien fora'l máximu dirixente ya ideólogu a nivel estatal del Partíu Democráticu Republicanu Federal (1868-1936). Zapico esplicó les fontes del pensamientu de Pi i Margall; la so particular síntesis ente republicanismu, democracia y federalismu; el calter ascendente y escalonáu del so proyeutu dende los conceyos; la so faceta socialista-reformista; y la so visión de la personalidá hestórica y llingüística d'Asturies. A lo cabero se realizó un perinteresante alderique sobre les razones del escaecimientu de Pi i Margall na sociedá asturiana, lo avanzao de les propuestes sociales del so Programa de 1894 inclusive en comparanza cola actual esquierda estatal, y el calter más confederal que propiamente federal del so iberismu. Aplazada la charra de José Girón La esposición de la ponencia del profesor Girón sobre “Republicanismu na Asturies de I Restauración” anunciada pa esti miércoles va ser movida al mes viniente Fonte: Asturnews

9 comentarios:

  1. ¿L'iberismu ye eso que dicía Francesc Macià de se constituye la República Catalana como estado integrado en la federación ibérica?

    ResponderEliminar
  2. Zapi, Zapi, ¿nun yeran "talibanes"? ¡qué amiguinos sois toos agora, eh?
    Robla: N´asty

    ResponderEliminar
  3. Ambos dos nun simpatizaben munchu con Asturies precisamente, ¿agora algunos dicen que paez que yeran peramigos d'Asturies? ¿ye qu'a la fin camudaron enforma'l so puntu de vista sobre Asturies?

    ResponderEliminar
  4. Pero esti Zapico ¿nun taba meyor colos del PCPE? Dicen que ye más comunista que nacionalista. Y agora paez mui amigu de los de N´Ast (Cubero, Conceyu Abiertu, etc...), ellos se xunten...

    ResponderEliminar
  5. Anónimu N'asty Zapi dióse cuenta u ta'l futuru del nacionalismu ástur, que nun ta nin nos los copiasiegles(Andecha) nin nos que quieren vender la cultura d'Asturies a los vecinos(IAS,BxA).

    ResponderEliminar
  6. Nun tamos dalcuerdu enxamás y asina nun llograremos la oficialidá de la llingua.

    ResponderEliminar
  7. Ye que Faustino escoróse munchu y agora paez que quier tornar.

    ResponderEliminar
  8. Pi i Margall quédase pa los catalanes, tou pa ellos.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.