12/1/10

Impugnáu nos tribunales un alcuerdu de la Universidá empobináu a torgar drechos llingüísticos


L’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu (AXA) impugna un alcuerdu del Conseyu de gobiernu de la Universidá d'Uviéu empobináu a torgar l'exerciciu de dellos drechos llingüísticos proclamaos nuna llei y amparaos pel Estatutu d'Autonomía p'Asturies.

L’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu vien de formalizar, énte’l Tribunal Superior de Xusticia d’Asturies, la so demanda escontra l’Alcuerdu del Conseyu de Gobiernu de la Universidá d’Uviéu, de 28 de mayu de 2009 (BOPA de 27 de xunu), pol que s’apreba’l Reglamentu pa la presentación y receición d’escritos en bable/asturianu.
Les sides de los xuristes pa impugnar l'alcuerdu son les que siguen:

1ª. La Universidá foi tresferida a l’Alministración del Principáu d’Asturies per Real Decretu 848/1995. Arriendes d’ello, el Decretu 233/2003, pel que s’apreben los Estatutos de la Universidá d’Uviéu, nel so artículu 6 dispón que l’usu de la llingua asturiana “tendrá’l tratamientu qu’establezan l’Estatutu d’Autonomía y la llexislación complementaria, garantizándose la non discriminación de quien la emplegue”.

2ª.- Quier ello dicir que la Universidá d’Uviéu tien de respetar el mandáu del artículu 4 del Estatutu d’Autonomía d’Asturies y con ellilo dimpuesto nel artículu 4.2 de la Llei 1/1998, de 23 de marzu, d’usu del bable/asturianu: “Tendráse por válidu a tolos efeutos l’usu del bable/asturianu nes comunicaciones de pallabra o per escritu de los ciudadanos col Principáu d’Asturies”. Poro, la llei nun pon torga dala a tales comunicaciones, nin por razón de la materia, nin pola condición del ciudadán, nin pol muérganu al que s’empobinen, nin por denguna otra condición.

3ª.- Por contra, l’Alcuerdu impugnáu, quier llendar la posibilidá d’empobinar escritos a la Universidá per razón:
a) Del receutor: namái permite los empobinaos a los Muérganos Xenerales, colo qu’esclúi los que se quieran facer a los Muérganos de Gobiernu de Facultaes y Escueles, Departamentos ya Institutos Universitarios d’Investigación, pente otros (artículu 1 y, per conexón, 2, 3 y 4).
b) De la forma: solo tramitará los escritos presentaos “per comparecencia personal”, dexando fuera, por exemplu, los fechos pente medies de representante (artículu 2 y per conexón, 3, 4).
c) Del procedimientu: “nel marcu de procedimientos alministrativos entamaos pela parte interesada” (si’l procedimientu s’entama d’oficiu,el ciudadán afeutáu nun pue empobinase a la Universidá n’asturianu) y siempres que nun seyan “procedimientos complicaos, de tramitación urxente o de curtios plazos de resolución, talos como los rellativos a reclamaciones elleutorales, solicitú de convocatories d’esame especiales o estraordinaries, reclamaciones escontra prebes d’accesu a la Universidá, incidentes de recusación o cualesquier otru que, peles razones espuestes, determine’l Reutor”. Al cabu: pue emplegase l’asturianu en cásique dengún procemientu alministrativu na Universidád’Uviéu y siempres y cuando-y dea pela gana al Reutor consentilo (artículu 2 y per conexón 3 y 4).

4ª.- Al Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu abulta-y nulu de planu l’Alcuerdu impugnáu por conculcar dafechu’l principiu de xerarquía normativa (una norma inferior, nun pue aminorgar los drechos reconocíos n’otra superior, nesti casu la Llei 1/1998) proclamáu nel artículu 9.3de la Constitución y desendolcáu pelos artículos 51 y 62 de la Lei 30/1992, de Réxime Xurídicu de les Alministraciones Públiques y del Procedimientu Alministrativu Común.

Fonte: Infoasturies

1 comentario:

  1. L'Alministración del Principáu d'Asturies o seya'l gobiernu asturianu non quier saber na de na con la llingua asturiana ni la so Oficialidá ni billingüismu. Pa les prósimes ellecciones prometeránnos munches coses toes mentires como lo de la lliberación de l'autovía del Huerna; habrá que d'ir a cambiar el votu o a l'abstención. Los pollíticos non tien remediu, prometen y non cumplen, mienten.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.