8/6/16

Uviéu entama una campaña de matriculación na materia de Llingua Asturiana


Uviéu entama una campaña de matriculación na materia de Llingua Asturiana
'Nun pierdas el tren del asturianu' ye'l nome de la campaña cola que'l Conceyu d'Uviéu pretende promover la matriculación de los escolinos uviedinos na materia de Llingua Asturiana. Esta campaña ta dirixida a alumnos de Primaria, Secundaria y Bachilleratu.
Roberto Sánchez Ramos 'Rivi', conceyal de Cultura, y Mercedes González, edil responsable d'Educación, Deportes y Salú, encargáronse de presentar esta iniciativa, la primera que pon en marcha l'Ayuntamientu "de estes carauterístiques dende'l 1979, apostando asina pol asturianu como elementu cultural de primer orde", apuntó Rivi. Según los datos qu'aportó, na escuela pública, y más concretamente en Primaria "hai 58 centros con una atención del cien por cien al alumnáu n'asturianu", siendo la matriculación n'asignatura del 40 por cientu, esto ye, "alredor de 2.500 neños y neñes".
Les cifres, sicasí, baxen de manera dramática en Secundaria y Bachilleratu, onde "sólo la escueye un 2 por cientu", recuerda l'edil. No que respeuta a la escuela concertada "namái el 57 por cientu de los centros ofrecen asturianu y sólo el 6 por cientu del alumnáu de Primaria escuéyelo; n'ESO, malpenes un 1 por cientu y en Bachilleratu, nin siquier un cero por cientu".
González, qu'emplegó l'asturianu na so intervención, aseguró que "cuantos más idiomes sepamos, más llibres seremos" y reiteró la intención del equipu de gobiernu de mediar, na midida de lo posible, "ente Principáu y Ministeriu" nesta materia. D'igual forma, destacó "el compromisu d'esti Ayuntamientu pa col asturianu".
Fonte: Asturies.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.