30/6/16

Critiquen qu'en TPA corríxase «fabas» por «habitas» a un neñu nuna conexón en direuto


Inaciu Galán cosidera que «correxir al falante qu'usa una pallabra n'asturianu ye un despropósitu que namás pue dase na TPA»

Europa Press
Foi concretamente nel espaciu De viaje por los coles, emitíu dientro del programa De hoy no pasa. El reporteru pregúnta-y a ún de los neños qué ye lo que ta recoyendo y el neñu respuende: fabasEsto son las habitas, comenta entós el reporteru.
Galán considera que «correxir al falante qu'usa una pallabra n'asturianu na TPA ye un despropósitu que namás pue dase na TPA». Al so xuiciu, «esti fechu, que nun ye más qu'otru exemplu de lo que ye cada día la TPA, con delles poques esceiciones, nun fai más que confirmar lo que venimos denunciando dende Iniciativa pol Asturianu».
N'opinión de Galán, «fai falta cambiar el modelu de la RTPA d'arriba a abaxo, facer una televisión que valga de ferramienta pa la normalización llingüística y que nun seya xusto lo contrario, un instrumentu de castellanización y afondamientu na diglosia y los prexuicios llingüísticos». «Va pocos meses presentamos un documentu con propuestes pal Mandatu Marcu de la RTPA con idees nesi sen qu'esperamos que se tenga en cuenta pa que coses como estes dexen de pasar», recordó.
Fonte: La voz de Asturias

7 comentarios:

  1. Siguimos como enantes coles pifies y les meteúres de pates en torno a la llingua, solo que agora ye por parte de los "lletraos" reporteros de turnu, ¿hasta cuándo vamos aguantar tamañes inxusticies llingüístiques?

    ResponderEliminar
  2. Ye verdá que munchos de los reporteros, y tamién los periodistes de les nueses televisiones incluyida la TPA, son unos auténticos patanes que n'ocasiones puntuales, más de les debíes, nun saben nin como se llamen. Equí queda bien manifiestu.

    ResponderEliminar
  3. Asi ye Mancio, hai pseudo periodistes y reporteros tan por demás ignorantes que se creen l'embelicu del mundu, y con capacidá pa decidir y hasta formar gobierno si llega'l casu, en llugar d'informar que ye lo suyo

    ResponderEliminar
  4. Ye un oficiu con suerte: con escases conocencies de casi nun informen sinón que son xuez y parte de lo que traten d'informar y escueyen presidentes ensin necesidá de plebiscitu nengunu (exemplos tv5, tv6 y agora TPA colos neños)

    ResponderEliminar
  5. Hai de too, collacios, porque hai munchos periodistes y reporteros que se preparar bien la tema sobre'l que van informar y traten de ser, siquier, imparciales. Sacantes la cadena primir (tv6, tpa, y toes el catalanes)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Quantes emissores catalanes has vist tu en ta puta vida, Mandril?

      Eliminar
  6. Perdoneu però jo tenia entès que el que en asturià en dieu "fabes", en castellà se'n diu "alubias" o "judías" (en català mongetes o bajoques) però no són "habitas". Vaja, que a sobre de ser un exemple d'autoodi, aquest presumpte periodista és un exemple d'ignorància.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.