1/9/14

Foru defende la obligatoriedá de la materia de Llingua Asturiana en Primaria


Manuel Peña, diputáu y voceru d'Educación de Foru, aseguró que’l so partíu sofita “que la llingua y cultura asturiana sía obligatoria en Primaria, pa da-y el status que merez”. Demanda a Javier Fernández que, amás del idioma maternu, garantice tamién l’enseñu de dos llingües estranxeres.
“La polémica surdida poles decisiones del Gobiernu central del PP y del Gobiernu rexonal del PSOE ye gratuita y pon de manifiestu una vegada más que nin Rajoy en Madrid nin Fernández n’Asturies tienen el menor compromisu cola educación de los españoles y de los asturianos”, manifestó esta mañana Peña por mor de les quexes del PP a la decisión de la Conseyería d’Educación, Cultura y Deporte, cola entrada de la LOMCE, d’ufrir les asignatures de Llingua Asturiana y Gallego-asturiano –nel so ámbitu– en Primaria como materia de llibre configuración, cola alternativa de Cultura Asturiana, y refugar la inclusión d’una segunda llingua estranxera –por falta de perres, argumentó la conseyera Ana González–. “La XE tien como oxetivu que cada ciudadanu de los estaos miembros pueda falar dos idiomes amás de la so llingua materna. Pa contribuyir a esi oxetivu, Foru presentó una enmienda a la LOMCE pa que la segunda llingua estranxera tuviera’l carauter d’obligatoria na educación primaria. El PP de Rajoy refugóla, dexando llibertá a les comunidaes autónomes pa que la incluyeran o non nes sos planes d’estudios”.
Nesi sen, Peña apuntó que Mercedes Fernández, “nel marcu del desquicie que vive’l PP” asturianu, desautorizó a Génova “al pidir la segunda llingua estranxera y, agora, invéntase una confrontación col asturianu pa dividir a la ciudadanía”, amás de recorda-y al presidente del país que “debe respetar l’ oxetivu marcáu pola propia XE de garantizar l’enseñu de dos llingües estranxeras amás de la materna”. “Dende Foru apoyamos igualmente que la llingua y cultura asturiana sía obligatoria en Primaria, pa da-y l’estatus que merez, por ello somos favoratibles a la midida y esiximos a Javier Fernández que garantice l‘asturianu y dos llingües estranxeres nes escueles y colexos del Principáu”, continuó’l diputáu na Xunta Xeneral y voceru d’Educación de Foro nuna defensa del plurillingüismu al entender que “contribúi al desarrollu personal y a reforciar la ciudadanía europea al tiempu que proporciona meyores oportunidades profesionales”.
Fonte: Asturies.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.