5/9/14

“Xueguen a la confusión cola materia de Llingua Asturiana”

La polémica retomada esta selmana pol PP sobre l’asignatura de Llingua Asturiana y la so alternativa, Cultura Asturiana, yá tien les primeres rempuestes. “Ye ridícula y interesada”, según SUATEA, mientres que dende Reciella, l'asociación del families pol asturianu, señalen a dellos centros  que “xueguen a la confusión cola materia”.
El sábadu diose a conocer el decretu d’aplicación de la LOMCE en Primaria y el PP, al traviés de la diputada Susana López Ares, qu'aprovechó la ocasión pa cargar otra vuelta contra la Llingua Asturiana, pretendiendo confrontar la materia con una segunda llingua estranxera, postura que namás sofita UPyD ente los partíos del arcu parllamentariu, mientres que PSOE, IX y Foru refuguen que l'asturianu compita con otres asignatures.
“Xuegen a la confusión cola materia de Llingua Asturiana. Tán xugando una baza engañosa”, añaden dende Reciella, coleutivu que considera que l’ausencia d’una segunda llingua estranxera nel currículu nun ye culpa del asturianu, sinón d’una falta de previsión nos horarios por parte de la Conseyería. “En Catalunya sí dan catalán y un segundu idioma”, afirmen.
Faustino Zapico, del Sindicatu Unitariu Autónomu de Trabayadores del Enseñu n’Asturies (SUATEA), califica esta polémica de “ridícula y interesada”, y ve detrás de too ello “un complexu brutal per parte de delles families que nun quieren nada rellacionao con Asturies". Mentes, María Elena González Fernández, presidenta de la FAPA Miguel Virgós, nun ve motivu pa los ríos de tinta que corren por esti asuntu al entender que nun ye razón d’enfrentamientu na escuela pública. “Nenguna AMPA presentó quexa nenguna al respeuto; namái dalguna familia de manera particular, pero mui poques”, señaló.
¿Cómo ye la situación actual?
Cola entrada de la LOMCE les materies en Primaria divídense en trés bloques: les troncales, les específiques obligatories –onde s’inclúi Relixón, cola so alternativa Valores Sociales y Cívicos– y les de llibre configuración, que queden a decisión de les comunidaes autónomes. La Conseyería d’Educación, Cultura y Deporte estableció nesti bloque últimu la materia de Llingua Asturiana y Gallego-asturiano –nel so ámbitu–, dando la posibilidá d’escoyer como alternativa Cultura Asturiana. Esta situación ye diferente a la que se vivía hasta’l momentu, onde l’asignatura nun competía con nenguna otra, "polo que pasa de ser voluntaria a de llibre configuración", lo que nun convenz a Reciella, que ve nello un retrocesu. “Debería ser troncal”, afirmen dende’l coleutivu –esto ye, tar al mesmu altor que Lengua Castellana y Literatura, Matemátiques, la primer llingua estranxera, Ciencies de la Naturaleza y Ciencies Sociales–, que considera escases les 3 hores per ciclu –en xeneral los centros dan 1,5 hores selmanales– que se dediquen a la materia.
“La solución nun pasa per hora y media. Ye una cantidá ridícula”, señala Zapico, qu’entiende que’l plantegamientu actual de la materia “ye un parche más de tantos; parar la muerte de la llingua asturiana con mercromina, anque sía meyor qu’a mazazos”. La opinión de SUATEA ye que dambes materies deberíen ser obligatories y que la oficialidá del idioma llevaría a salvar situaciones como l’actual. Pela so parte, Elena González ve como un avance y un ésitu de la comunidá educativa’l fechu de que la Llingua Asturiana tea presente en tolos centros, cola alternativa de Cultura Asturiana, y nun cree negativo pa los escolinos que l’enseñu de la segunda llingua estranxera principie en Secundaria, como hasta agora. Al respeuto, Zapico apunta que nun sería positivo “saturar a los neños” con más tiempu de clase y critica la cantidá d’hores de Relixón que van impartise n’Asturies, más del mínimu qu'establez la LOMCE.
Tiempu de Llingua Asturiana dedicáu a otres materies
La puesta en marcha de la LOMCE y la implantación de la Llingua Asturiana como asignatura de llibre configuración provoca una situación que dende Reciella califiquen de fundamental pa entender la situación, yá que “enantes l’asturianu yera voluntariu y los neños que nun s’apuntaben teníen una alternativa ensin nome nin carga curricular”, lo que permitía a  dellos centros aprovechar esti tiempu pa impartir otres materies –como una segunda llingua estranxera– o ampliar conteníos d’otres, una illegalidá que, pola falta d’inspecciones, diose de manera esceicional en dalguna escuela pública, y en munchos concertaos y privaos, como se supo cuando principió esta falsa polémica. Agora, estos centros nun podrán siguir con estes práutiques, d’ehí los sos ataques contra la materia de Cultura Asturiana, según señalen dende esti coleutivu, que tamién ve una motivación económica nes sos protestes, al tener que contratar profesoráu o formar al que tienen anguaño pa dar estes materies.
Reciella amuesa d'igual forma'l so refugu respeuto "a los sectores minoritarios que tán en contra la llingua asturiana, y qu'aprovechen cualquier oportunidá pa intentar crear una situación de conflictu, que nun existe, o que si existe ye precisamente pola poca presencia del asturianu y l'incumplimientu de la llei". Por último, recuerda la situación de la Llingua Asturiana n’Educación Infantil, onde nun ta presente nel currículu: “Cola llei podría introducise la materia, pero nun se fai, y ye dalgo que dende la nuesa asociación consideramos fundamental pal futuru del idioma”. 
Fonte: Asturies.com

2 comentarios:

  1. Pa torgar la confusión hai una solución: La Oficialidá!!!

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  2. Lena, oficialitat i asturià llengua vehicular a l'escola. Punt.

    Però o us poseu de veritat amb la llengua o, al pas que aneu, no pararan fins que desaparegui l'asturià. I parlem de no més de 30 anys.

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