15/9/11

La XPDLA aconceya col direutor xeneral de Política Llingüística


UVIÉU - La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XPDLA) aconceyaba, pela primer vegada, col nuevu direutor xeneral de Política Llingüística, Alfredo Álvarez Menéndez, esti miércoles 14 de setiembre. La plataforma de defensa de los drechos llingüísticos treslladó-y al responsable de Política Llingüística del Gobiernu de Foru Asturies delles reivindicaciones y, amás, tratáronse cuestiones sobre l’usu del asturianu nes Alministraciones públiques, la situación de los servicios de normalización nes entidaes municipales, la educación, los medios de comunicación y la toponimia. Según Carlos Pulgar, portavoz del coleutivu, Álvarez Menéndez «mostró una actitú positiva y reflexiva» en cuantes a les midíes necesaries pa la normalización.

La XDLA quixo sorrayar asuntos como la tresversalidá del usu del asturianu nel llabor cotidianu de los departamentos de l’Alministración pública, o la estabilidá y puesta en marcha efeutiva de la rede de normalización llingüística de los conceyos, «afitando y optimizando llabores y recursos, amás d'abrir, consolidar y ampliar los servicios, y facer siguimientu continuu y solucionar los problemes de los servicios qu’anguaño tán pesllaos por delles razones nos conceyos de Mieres, Corvera, Siero y Piloña». Asina mesmo, la organización treslladó a Alfredo Álvarez Menéndez el so esmolecimientu pola falta d’aplicación efeutiva de los topónimos que yá son oficiales por decretu nes Alministraciones tanto autonómica como estatal y nel Ente Públicu de Radiotelevisión, pal que tamién se reivindicó l’usu vehicular del asturianu nesta plataforma normalizadora fundamental pal futuru del idioma. Al respeutive de la enseñanza, asuntu yá tratáu más fondamente nel conceyu cola Conseyera d’Educación y Universidaes, mostróse la preocupación fonda de la organización pola situación «tristemente repetida tolos entamos de cursu na que la falta de dilixencia na axudicación y cobertura de places afecta gravemente al alumnáu, torgándo-y el so derechu básicu al estudiu».

Según la plataforma de defensa de los drechos llingüísticos, Álvarez Menéndez mostró una actitú «positiva y reflexiva» al respeutive de les midíes necesaries pa la normalización y comprometióse al «desarrollu positivu y non restrictivu de la Llei d’Usu y Promoción de la llingua asturiana». El Conseyeru de Cultura y Deportes, Emilio Marcos Vallaure, va esponer nuna comparecencia na Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies nos próximos díes les llinies de trabayu en materia de política llingüística.

De toles maneres, la XDLA alvirtió de que va tar sollerte a la definición y cumplimientu del plan de trabayu del Gobiernu asturianu en materia llingüística. Sicasí, la organización de defensa de los drechos de los asturiano-falantes considera'l desenvolvimientu de les midíes anunciaes dientro del marcu actual como «un reblagu previu a la tutela efeutiva de los drechos llingüísticos de la ciudadanía que namás va poder garantizase cola oficialidá de la llingua asturiana».

Fonte: Les Noticies

5 comentarios:

  1. Pola necesaria oficialidá de la llingua yá, paez que'l nuevu gobiernu de A. Cascos sí ta pola reconocencia que pasín a pasín nun tardando va aprobase.

    ResponderEliminar
  2. Nun tá tan claru l'asuntu...

    ResponderEliminar
  3. sí, hai una fecha pa la declaración de la oficialidá, el 28 d'avientu.

    ResponderEliminar
  4. Tamos na espera de la declaración dde la oficialidá.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.