14/9/11

Alcuerdu nel Congresu pa sofitar l'actual modelu llingüísticu catalán nes escueles


Toos grupos parllamentarios, nun siendo'l PP, alcordaron sofitar el vixente modelu llingüísticu nel sistema educativu catalán, "como garantía de cohesión social y de la plena igualdá d'oportunidaes, lo mesmo que de la plena competencia llingüística y aprovechamientu escolar de tol alumnáu, tanto en catalán como en castellán, a nivel oral y escritu, a lo último de la etapa educativa obligatoria (ESO), como demuestren los estudios comparativos qu'evalúen la calidá del sistema educativu catalán".

Trátase d'un alcuerdu algamáu ente tolos grupos parllamentarios, salvo'l PP, al traviés d'una enmienda transaccional, a la que tuvo accesu Europa Press, promovida por ERC na moción que va defender esta tarde sobre les midíes de reconocencia de la identidá y llingua catalana.

Nel testu de la enmienda los grupos parllamentarios sofitaron igualmente "el drechu a recibir la educación en catalán, acordies colo que dispón l'Estatut de Cataluña y les lleis, y a que s'utilice de normal el catalán como llingua vehicular y de deprendimientu".

APOYÁU POLA XURISPRUDENCIA
"Tal como establez la xurisprudencia constitucional, asina como la inmersión llingüística como recursu pedagóxicu nel ciclu inicial, como garantía de la conocencia con suficiencia oral y escrita del catalán y el castellán al acabar la ESO, en tou casu como quier la llingua habitual al incorporase al sistema educativu", reza'l testu pautáu.

Ye más, manifiesten el drechu del alumnáu catalán a que nun lu segreguen en centros nin en grupos distintos por razón de la so llingua habitual, acordies col modelu de conxunción llingüística, y a aquellos alumnos, que la so llingua habitual seya'l castellán, y que s'incorporen tardíamente al sistema educativu, gocien del drechu a recibir l'apoyu especial si asina lo requieren.

De la mesma manera, el testu pautáu puntualiza que'l drechu a la educación en Cataluña exércese nel marcu que los poderes públicos determinen nos currículos de los distintos niveles, ciclos y graos d'enseñanza, les enseñances mínimes y les árees o materies oxetu d'aprendizaxe, entamando coles mesmes el so desendolcu nos distintos centros docentes acordies cola so realidá sociollingüística.

Eso sí, sorraya que, acordies con lo dicho "reiteradamente" pol Tribunal Constitucional, ye "llexítimu dafechu que'l catalán seya'l centru de gravedá na escuela catalana, ensin esclusión del castellán, de forma que se garantice'l so conocimientu y usu en Cataluña".

Por tolo espuesto antes, los grupos del Congresu encamienten al Gobiernu defender el modelu llingüísticu vixente nel sistema educativu catalán, nel marcu de la lexislación vixente.

APOYU DE LOS GRUPOS
En rueda de prensa nel Congresu, tres la reunión de la Xunta de Voceros, el promotor de la iniciativa y voceru d'ERC nel Congresu, Joan Ridao, señaló que se trata d'un "alcuerdu hestóricu" porque, na so opinión, lleva l'apoyu "del conxuntu del catalanismu".

Asina, indicó que'l modelu catalán na escuela garantiza la igualdá d'oportunidaes, "penriba de la voluntá de dalgunos de dixebrar el país por razón de llingua".

Al so xuiciu, l'actual conflictu d'inmersión llingüística representa una agresión de "primer orde" amás d'un conflictu onde ta en xuegu una conceición supremacista de la "llingua" y "un intentu innoble" d'atacar la convivencia y la paz social de los catalanes. "Hasta agora foi un modelu d'éxitu compartíu cola XE y garantía de que cualquier neñu al términu de la ESO conoz dambes llingües", destacó.

Pela so parte, el voceru del PSOE nel Congresu, José Antonio Alonso, recordó la "posición tradicional" del partíu sobre un sistema d'inmersión llingüística que ta demostrando que funciona y que produz la igualdá ente'l castellán y el catalán. "Les midíes xudiciales tienen que cumplise y ye un mandatu de la Constitución", puntualizó.

Fonte: Europa Press

14 comentarios:

  1. al final nun yera imposición nin dictadura....15 de septiembre de 2011, 11:21

    toos votaron a favor de la inmersión,sacante PP(y el so sucedáneu UPN) y el partíu ultranacionalista UPyD. Será qu'estos partíos son la mayoría y tolos demás la monoría. L'allugamientu ideolóxicu d'estos partíos nesti tema coincide con dalgunes opiniones escrites nesti blogue.

    ResponderEliminar
  2. Pue votase tou lo que quieras mocín, pero tien que axustase a la llegalidá vixente (Constitución) ya que si nun ye asina ye illegal y nun val pa na, equí y en toa tierra d'arbeyos ¿entendístelu d'una vegada? Exemplu tú pues circular pola izda y aprobalu por mayoría na to aldea o nel to conceyu pero será illegal a toes lluces ¿o non?

    ResponderEliminar
  3. "Per un país de tots l'escola en català"

    ResponderEliminar
  4. On diu la Constitució que l'ensenyament ha de ser en castellà?

    En l'article 3, que suposo que és el que et fa trempar [tener una erección] només diu que els espanyols tenen l'obligació de saber castellà i el dret d'usar-lo.

    ResponderEliminar
  5. home simplayu, que diga simplex, si los que fixeron la CE son los mesmos(o los sos sucesores nos partíos políticos y nos escaños)que voten esto, la llegalidá de la CE ye de risión.Y axustase a la CE porque nada diz qu'una llingua oficial nun puea ser vehicular... o como diz David nada diz que l'enseñu ha de ser en castellanu.

    ResponderEliminar
  6. Na CE, n'España o qué?18 de septiembre de 2011, 14:11

    Pero home, tamos en España y somos españoles ¿non?... o ye que non tamos, moramos, trabayamos y somos españoles? o ye que somos neozelandes por non dicir xaponeses?

    ResponderEliminar
  7. por eso los "nuesos" representantes, los que faen les lleis españoles votaron qu'esi modelu ye afayaízu pal enseñu... y nun ye contrariu a lo que diz la CE.

    ResponderEliminar
  8. Falando entiéndese la xente y asina vémoslo la mayoría dende Asturies: el castellán más la llingua correspondiente a la autonomía en cuestión -si ye oficial- son les dos llingües oficiales por llei a usu como vehiculares ambes, o sea eso ye el billingüismu llegal y non otres coses rares que lleo per ehí enriba. Les coses como son y tan perbién n'el so xustu llugar.

    ResponderEliminar
  9. falando entiéndes la xente? Oficial nun quier dicir vehicular por obligació. Ye gracioso que digas eso tando como ta la siuación del asturianu n'Asturies.

    ResponderEliminar
  10. Iigualdá y llibertá d'ellección19 de septiembre de 2011, 16:39

    Castellán y catalán llinguas vehiculares.

    ResponderEliminar
  11. A Catalunya: Català llengua vehicular = 100% alumnes parlen català i castellà

    Resta d'autonomies bilingües: Línies educatives diferenciades = 50% alumnes parlen llengua pròpia i castellà + 50% alumnes parlen només castellà

    Qualsevol altra explicació és mentida.

    ResponderEliminar
  12. y n'Asturies l'asturianu nun ye vehicular. De fechu nun ta ufiertáu en tolos colexos como diz la llei. Resultáu:100% d'alumnos falen castellanu.¿10% sabe falar n'asturianu?.

    ResponderEliminar
  13. ¿Non sedrá que no yos interesa?

    ResponderEliminar
  14. desinterés de los políticos22 de septiembre de 2011, 22:24

    ¿nun sedrá que nun ye obligatoriu nin vehicular?

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.