10/2/10

Población llectora asturiana: 52,9%, más de 2 puntos perbaxo la media estatal


La población llectora mayor de 14 años asitióse l'añu pasáu n'Asturies nun 52,9 %, más de dos puntos perbaxo de la media estatal del 55 %, según los resultaos del Barómetru de vezos de llectura y merca de llibros de la Federación de Gremios d'Editores d'España (FGEE), patrocináu pola Direición Xeneral del Llibru, Archivu y Biblioteques del Ministeriu de Cultura.

Por comunidaes autónomes, Madrid caltiénse como la Comunidá con población más llectora (64,4%) y supera en cuasi diez puntos la media estatal, mientres que Castiella-La Mancha (50,5%), Andalucía (50,2%) y Estremadura (49,4%) zarren la parte baxa de la tabla.
Otres ocho Comunidaes nun llogren algamar en cambiu l'índiz de llectura mediu. Amás de les mentaes (Castilla-La Mancha, Andalucía y Estremadura), trátase de Castiella y Lleón (55,0%), Galicia (54,9%), Comunidá Valenciana (54,6%), Murcia (54,3%) y Asturies (52,9%).

Sobre les obres preferíes, 'El niño con el pijama de rayas', de John Boyne, foi'l llibru más lleíu nel 2009, mientres que Stieg Larsson llidera la clasificación por autor mas lleíu y mercáu.

El barómetru tamién revela que, a nivel estatal, un 55,6% los entrevistaos mercaron llibros nel últimu añu, y d'ellos, un 40,4% mercó llibros non de testu, mientres qu'un 31,7% mercó dalgún llibru de testu. De la mesma manera, el númberu mediu de llibros mercaos n'España nel 2009 foi de 10,5 llibros por persona, colo que se caltién la tendencia de los caberos trés años.

Nel barómetru tamién s'entiende que la tasa de llectores de llibros n'España asitióse nel 55% de la población mayor de 14 años nel 2009, de los que’l 41,3% asegura lleer llibros diaria o selmanalmente, son los llamaos llectores frecuentes, y otru 13,7% son los denomaos llectores ocasionales, que declaren lleer dalguna vegada al mes o al trimestre. Hai que destacar sobre otros años l'aumentu de llectores ente los paraos.

Fonte: Europa Press

7 comentarios:

  1. Hay que observar y seguir trabajando este tema con sumo cuidado, por la importancia que conlleva. Según esta encuesta la lectura en Asturias está un poco más baja que la media, a pesar del gran esfuerzo que llevan realizando durante un montón de años los centros de enseñanza, o sea desde los colegios de Educación Infantil con el apoyo de las familias, en los colegios de Ed. Primaria en sus bien dotadas bibliotecas escolares con el impagable y desinteresado trabajo del profesorado, e incluso los I.E.S. Pero da la impresión que cuando empiezan a fallar los planes lectores es a partir de los 15 años cuando nuestros y nuestras jóvenes abandonan estos centros. Ahí es donde habría que llevar a cabo muchos más esfuerzos por parte de las bibliotecas públicas posiblemente con promociones y campañas lo suficientemente atractivas para facilitar el acceso al libro, asunto tan estratégicamente planificado y tan bien trabajado desde la más tierna infancia en los centros de enseñanza asturianos. Y ésto tanto para los planes lectores en asturiano como en castellano.

    ResponderEliminar
  2. Bon analís, Xuanxo. Anque camiento que ye muncho peor la situación de la baxa llectura pa la llingua asturiana, por ser minoritaria, polo qu'hai más problemes pa llograr llectores de por sigo.

    ResponderEliminar
  3. Jo sóc de l'opinio, contràriament al Xuanxo, que l'hàbit de lectura s'adquireix a casa. Amb l'exemple dels pares però també amb l'obligació.

    Jo sempre vaig veure la lectura com a cosa normal a casa meva però a més, mon pare em compel·lia a buscar per mi mateix les coses als diccionaris, a les enciclopèdies, em cantava les excel·lències dels llibres (ni que fossin novel·les d'aventures).

    En canvi, els meus germans no tots han fet igual i, curiosament, els meus nebots també han tingut actituds diferenciades respecte dels llibres, en funció del que han vist a casa.

    Per tant, sí, no es pot abandonar la promoció pública a través de les escoles, IES o biblioteques però cal incidir també en l'ambient familiar.

    Sobre el nivell de lectura segons la llengua també crec que seria bo de saber com està.

    ResponderEliminar
  4. Bones sides tamién, David. La tradición llectora enraigona asina. La tema entama cuando nun hai la suerte de tener una famillia llectora. Ye entós cuando se precisa d'un plan B institucional, como'l que propón Xuanxo.

    ResponderEliminar
  5. Aparte de la a vegaes escasa cultura llectora familiar ¿sedrán algo caros los llibros pa ciertes economíes n'estos tiempos que cuerren? Avánzase pero lentamente y más na llectura de llibros y cuentos n'asturianu. Ye llabor ardua y lenta.

    ResponderEliminar
  6. ¿Podríen abaratase los llibros con la collaboración de las SGAE en lo económico rebaxando d'algunes tases? ye una pregunta namás.

    ResponderEliminar
  7. La SGAE tá desixiendo a les biblioteques públiques y privaes los 20 cms de € pol préstamu del llibru. Son voraces alimañes, atracaores y devoraores sin conciencia con milenta escuses de too tipo. Son los ricos de los tiempos modernos. Faríen perbién non reclamando la tasa a les biblioteques favoreciendo ansina la llectura.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.