18/2/16

"Covadonga y los orígenes del Reino Asturiano"

Batalla de Covadonga

Publicao por Vicente García Oliva | en Xeneral | el 17-02-2016


   Esti ye’l títulu de la conferencia qu’impartió nel Atenéu Obreru de Xixón, el profesor de la UNED y perteneciente al grupu d’arqueoloxía medieval de la Universidá d’Uviéu Iván Muñiz López, un de los dos direutores de les escavaciones del famosu castiellu de Gauzón, que nestos momentos va pola novena temporada de trabayos. El puntu de vista, entós, del conferenciante fue dende la arqueloxía medieval y la documentación.
   La charra fue mui interesante y mui rica en detalles, sobre too esclariando la figura de Pelayo, y cómo llegó a comandar a la xente astur nesi llevantamientu escontra los musulmanes. Unos musulmanes que taben asitiaos yá n’Asturies (sobre too en Xixón) y que convivíen, de dala manera, colos residentes.  Un espaciu territorial con un importante asentamientu humanu, y un nivel cultural y comercial significáu, con una aristocracia asturiana, heredera de la nobleza tardoantigua,  asentada nel territoriu mediante aliances y pautos y  con rellaciones, nun sólo cola meseta, sinón inclusive col sur de Francia. Parte d’esa aristocracia ye la que, nel sieglu VIII, constitúyese n’asamblea y con Pelayo como primum inter pares rebélase escontra Munuza, y combate a les fuerces de Alqama  unviaes a pacificar el territoriu.  Primero nel  centru de l’actual Asturies, onde la familia de Pelayo tien posesiones,  fracasando equí  la rebelión, y posteriormente  en Cangues d'Onís.
Don Pelayo, Covadonga
   Varies fueron les causes que conduxeron a que l’enfrentamientu fuere na zona de Cangues d’Onís: ellí hubo un importante poblamientu romanu y, amás, yera un centru de caminos vicus viarium y de poder, y onde Pelayo cuntaría con suficientes sofitos sociales. Cuadonga yera, pola so parte, un perfeutu llugar pa escondese, al marxe de los caminos conocíos d’entrada a Asturies. Ivan Muñiz faló llueu de lo que ye verdá y lo que ye mitoloxía al rodiu de Cuadonga, restándo-y importancia a una y a otra, nel sen que munchos grandes reinos necesitaron d’unos fechos mitolóxicos p’asentar lo que llueu se construyó, y el sentíu que se-y quixo dar.
  Nun podría, anque quixera, deteneme nos pormenores de los que faló’l conferenciante, toos ellos interesantísimos, dientro d’una xornada que, mensualmente, nos ufierta l’asociación asturianista “Ástura”, a la que quiero dar les gracies dende equí personalizaes na figura d’Amadéu Benavente, exemplar presentador y conductor de les mésmes. Un ésitu en cuantes al interés y a la asistencia de xente, como una vuelta más quedó demostrao esti martes.                                                         Fonte: trabayudecampu.com

2 comentarios:

  1. Cenciellamente magníficu.

    ResponderEliminar
  2. Bon trabayu del Atenéu Obreru de Xixón con Ástura y Amadéu Benavente y reseña poro García Oliva. A siguir.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.