23/7/15

Asturies, dizlo tol mundu



Una campaña turística del Gobiernu dAsturies llanzábase va unos años con esti eslogan Asturies, dizlo tol mundu. Claro que namás en castellán, como (cuasi) too. Aquelles pallabres pueden treslladase perfectamente güei a la situación del asturianu. La situación de desigualdá y desprotección de los falantes y la despreocupación de les autoridaes pol futuru del idioma ye insostenible. Y sí, dizlo tol mundu.

Dizlo la sociedá asturiana, que tien la cuestión cada vegada más asumida, dícenlo les autoridaes internacionales: el Conseyu dEuropa, la Xunión Europea, la UNESCO, y dende va poco dícenlo tamién les Naciones Xuníes, que ven nesta situación un incumplimientu de los drechos fundamentales de les persones.

La visita dIniciativa pol Asturianu al Altu Comisionáu de Drechos Humanos en Xinebra pa defender linforme presentáu sobre la discriminación llingüística nAsturies, frente a un Gobiernu dEspaña y un Gobiernu dAsturies sordos, nun fai más que reconocer el ridículu internacional dunos gobiernos que caltienen a la llingua asturiana y al gallego-asturianu nuna situación llamentable y fuera de los estándares nel tratamientu de les llingües minorizaes y a los sos falantes nel ámbitu de les democracies europees.

La situación del asturianu ye una anomalía nEspaña, ye una anomalía na Xunión Europea y ye una situación a la que-y tenemos que dar la vuelta. Agora la pelota ta nel teyáu de los nuevos represenantes políticos na Xunta Xeneral, que tienen de negociar y trabayar pa que les sos promeses eleutorales tengan efeutu y quel parllamentu asturianu con mayor sofitu a la oficialidá de la hestoria (a lo menos sobrel papel) tenga una utilidá pal futuru del idioma. La oficialidá ye de xusticia y sí, dizlo lliteralmente tol mundu. Nun sigamos faciendol ridículu, porque cuando salimos fuera dAsturies sentimos vergoña al esplicar lo que faen los nuesos propios gobernantes col idioma de nueso.

Fonte: Iniciativa pol Asturianu

3 comentarios:

  1. Siguimos casi na mesma situación llingüística de cuarenta años tras colo qu'ello supon d'atrasu ya ignominia... ¿de quién? ¿de nós mesmos por consentir y quedanos de brazos cruzaos, "llamentándonos" namásnamás y ensin faer nada?

    ResponderEliminar
  2. Yes bien pesimista, rapaz.

    ResponderEliminar
  3. ¿Nun ye pa selo, rapaz?

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.