2/7/15

Montejo (Podemos) pide a PSOE y PP un cambéu na política llingüística


"La llingua, la cultura y los derechos nun tendríen de tener color políticu"
La diputada Lucía Montejo fixo esta mañana en nome de Podemos Asturies el discursu de réplica a les candidatures a la presidencia y nella intercaló una parte sobre la situación de la llingua asturiana:
"Asturianu.
Un casu sintomáticu de la forma de faer política del PSOE y del PP y de la so falta de proyeutu coherente p’Asturies, ye per un llau l'ausencia de referencies a la llingua asturiana nel discursu de Javier Fernández y, per otru, nel casu de Mercedes Fernández, una única referencia, na que defendía una rebaxa, entá mayor, del estatus de l'asignatura d'asturianu na educación.
Señores diputades y diputaos, l'asturianu ye una llingua que cada vez se tresmite menos, y hasta la UNESCO y el Conseyu d'Europa tienen que llama-y l'atención al Gobiernu asturianu pa que protexa la cultura asturiana y los derechos de los ciudadanos y ciudadanes d’Asturies, porque esti Gobiernu incumple sistemáticamente la llexislación vixente en materia llingüístico y eso tien un costu que se cuantifica nuna perda cultural que van pagar les siguientes xeneraciones.
Pero si'l PSOE y el PP rectifiquen el so planteamientu d'estos años, asumen la diversidá llingüística como un elementu qu'arriquez a tolos miembros d'esta comunidá –falen l'idioma que falen-, deciden incorporase a los planteamientos de les sociedaes civilizaes de la nuesa redolada que potencien el so patrimoniu y la diversidá como elementos vertebradores y enriquecedores, (tamién nel planu económicu), y asumen los pidimientos de los organismos internacionales qu'alerten sobre la mala situación del asturianu, van poder trabayar con Podemos tamién nesti tema.
Animámosvos a faelo porque la llingua, la cultura y los derechos nun tienen, o siquier nun tendríen de tener, color políticu".
Fonte: Asturies.com

1 comentario:

  1. Una política llingüística tresversal ye fundamental pa la normalización de la llingua del país. Pero negociar colos represores del idioma ye dar cola tiesta na muria.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.